مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. فروردين 1395 - 23:34   |   کد مطلب: 17432
عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه رهبر انقلاب در پیام نوروزی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید داشتند، گفت: حرکت جهادی شما از مظاهر انقلابی بودن است و امیدوارم که شما عزیزان انقلابی نیز بمانید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در آیین افتتاحیه و بدرقه گروه‌های جهادی دانشجویی در مشهد، گفت: شما جهادگران، طلیعه بهاری خود را با مجاهدت در راه خدا آغاز کرده‌اید. حرکت شما در این زمان صرف نظر از بهره برداری ابتدایی سال تحصیلی است از دو جهت موضوعیت دارد و مربوط به دو دستور مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مقام معظم رهبری که امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده‌اند، بدانید که عالی ترین محضر اقتصاد مقاومتی همین مجاهدت شما در مناطق محروم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسانی که در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد حوزه اقدام و عمل می‌شوند مطیع ولایت هستند و افرادی که در این زمینه فقط شعار می‌دهند کسانی هستند که نه تنها مطیع نیستند بلکه کاسب اقتصاد مقاومتی با شعار ولایت می‌باشند و این امر شکلی از نفاق می‌باشد.

حرکت جهادی دانشجویان از مظاهر انقلابی بودن است

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه رهبر انقلاب در پیام نوروزی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید داشتند، بیان داشت: این حرکت دانشجویان جهادگر عالی ترین حرکت انقلابی است، معنای انقلابی بودن در عرصه زندگی این است که به جریان طبیعی زندگی قانع نباشیم و در پیروی تحقق یک هدف همه زندگیمان را برای رسیدن به آن استخدام درآوریم که این یک حرکت غیر طبیعی است به گونه‌ای که زندگی را متحول می‌کند.

امام جمعه مشهد خطاب به جهادگران دانشجو گفت: حرکت جهادی شما از مظاهر انقلابی بودن است و امیدوارم که شما عزیزان انقلابی نیز بمانید، این حرکت جهادی امسال شما شبیه حرکت‌هایی است که سال‌های قبل توسط بسیجیان صورت می‌گرفت؛ اما امسال بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه جهادگران در مناطق محروم به رفع مشکلات وعقب ماندگی آنها می‌پردازند، اظهار داشت: در منطق اسلام تعاون و امداد هدفمند است و تعاون دگر بینی نیست بلکه دگر بینی در پرتو خدا می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری به افطاری دادن امیر المومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) در سه شب متوالی اشاره کرد و افزود: این بزرگواران اطعام خود را برای وجه الله هزینه کردند که وجه الله نمایشگر ذات خدا است و در واقع این خانواده به خاطر نمایش قدرت، وجود و حاکمیت ذات خداوند اطعام خود را به مسکین و یتیم دادند. پس این تعاون شما هم باید برای وجه الله باشد یعنی نشان دهنده هویت خدا باشد.

امروز اندیشه‌های سیاسی کشور در حال غربالگری است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: آن مسئله‌ای که امروز در جامعه ما هویت الله را نشان می‌دهد نظام ولایی ما و خط رهبری است، امروز اندیشه‌های سیاسی کشور در حال غربالگری می‌باشد و خط رهبری در همه اندیشه‌های دیگر در حال پیدا کردن استقلال است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برخی از افراد هستند که در عمل و اندیشه خط خود را از خط رهبری جدا می‌کنند.مثلا رهبری در پیام امسال، سال را سال انقلابی ماندن می‌دانند در حالی که برخی امسال را سال صلح و آرامش اعلام می‌کنند!

وی افزود: آمریکا بعد از برجام دو برابر طرح‌های ضد ایرانی مطرح کرده است و در این شرایط این افراد سال را سال صلح و آرامش می‌دانند!

نمی‌توانیم توسعه اقتصادی را در جامعه دینی از توسعه فرهنگی جدا ببینیم

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی باید در مناطق محروم به فکر روشنگری و شفاف سازی اندیشه‌های ولایت باشند، خاطرنشان کرد: شما باید در کارنامه خود در مناطق محروم به فکر روشنگری و شفاف سازی آنان نیز باشید. ما نمی‌توانیم توسعه اقتصادی را در جامعه دینی از توسعه فرهنگی جدا ببینیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از یک سال و نیم فعالیت فرهنگی در حاشیه شهر مشهد رنگ زندگی اجتماعی در این مناطق تغییر یافت و این در حالی است که در زمینه توسعه عمرانی فعالیتی نداشتیم.

اعزام 75 هزار نفر به اردوهای جهادی در سال 95

سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: اردوهای جهادی ظرفیت توجه به اقتصاد مقاومتی را دارد و کارهای زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توان با برنامه ریزی دقیق آنها را با همت دانشجویان عملی کنیم.

وی با بیان اینکه 50 گروه جهادی در حال اعزام به مناطق محروم هستند، گفت: 19 گروه جهادی از دانشجویان و 31 گروه از محلات می‌باشند پیش بینی ما این است که جمعیت این گروه‌ها به 7000 نفر  می‌رسد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در پایان یادآور شد: در سال 95 به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که 75 هزار نفر را به اردوهای جهادی در مناطق محروم به مدت دو، سه و 10 روزه اعزام کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار