مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1395 - 0:18   |   کد مطلب: 17452
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با گلایه از دو سال فرصت سوزی دولت در عرصه اقتصادی تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید بدانند که اقتصاد مقاومتی صرفاً با شعار و سخنرانی محقق نمی شود.

به گزارش صدای دانشجو؛حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این که مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه و دوراندیشانه خویش سال 95 را به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گذاری کردند، نشان دهنده آن است که ما دیگر باید وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم و دست از شعار دادن صرف، برداریم.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که حدود دو سال از ابلاغ سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری می گذرد و متاسفانه در این مدت اقدام شایسته ای صورت نگرفته است و آنچه اتفاق افتاده هم شامل یک سری مقدمات بی تاثیر و کم تاثیر بوده به طوری که می شود گفت دولت دو سال وقت سوزی و فرصت سوزی کرد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین با تاکید بر لزوم اعتقاد و باور عمیق به اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی گفت: اگر دولت نگاهش صرفاً به واردات از خارج باشد، هیچ وقت به دنبال نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی نمی رود و متاسفانه برخی فکر می کنند که با آزاد شدن حجمی از پول های بلوکه شده ایران و رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی مردم به طور کامل حل می شود و حال آن که این طور نیست.
وی خاطرنشان کرد: بی شک راه درمان و علاج بیماری های مزمن اقتصادی همانا  تلاش برای اجرایی شدن سیاست های 24 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است و این که بر توانمندی های داخلی تکیه کرده و از نسل جوان با استعداد و تحصیلکرده خودمان حمایت کنیم.

ذوالنوری همچنین با بیان این که تقویت شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از الزامات در بحث اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی تکیه بر شرکت های دانش بنیان است تا علم خود را وارد چرخه صنعت کرده و نتیجه آن در بهبود زندگی مردم ملموس شود چه آن که در غیر این صورت و عدم توجه و بهادادن به نسل جوان مستعد و تحصیل کرده شاهد سرخوردگی نخبگان جوان و تشدید فرار مغزها خواهیم بود.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار