مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1395 - 0:45   |   کد مطلب: 17456
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اساس تفاهم کشورهای 1+5 در برجام مبتنی بر بهانه‌جویی، خلع‌سلاح و خالی کردن دست ایران از توانمندی‌هایش است.

به گزارش صدای دانشجو، علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید از شعار دست برداشت و اقدام کرد و نتیجه عملکرد خود را به معرض قضاوت مردم بگذاریم.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها مبتنی بر اولویت‌های کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی تنظیم می‌شود، افزود: اگر نامگذاری‌ها تنها در مقام شعار باقی بماند و به منصه عملی نرسد از فرصت‌هایی که فراروی ماست محروم می‌شویم و خود را گرفتار تهدیدهایی می‌کنیم که پیرامون ما گسترده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از شعار دست برداشت و اقدام عملی کرد، اضافه کرد: باید نشان داد راه دوگانه‌ای که آمریکا فراروی ما قرار داده که یا باید سختی‌ها را تحمل کنیم و یا به آغوش شیطان بزرگ پناه ببریم، راه نجات ما نیست، بلکه راه سومی نیز وجود دارد.

زاکانی عنوان کرد: راه سوم اینکه بتوانیم روی پای خود بایستیم و با رعایت استقلال و توجه به سازندگی داخلی مبتنی بر داشته‌ها و توانمندی داخلی دشمنان که چشم طمع به کشورمان دوخته‌اند، را ناامید کنیم.

وی درباره وضعیت برجام تصریح کرد: مدافعان اقدام برجام از ابتدا پیش‌فرض‌هایی را مطرح کردند و در مرحله رسیدگی به طور عملی ثابت شد که نادرست است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تعهد بین ما و گروه 1+5 ایجاد شد و ما باید اقدام‌هایی را انجام می‌دادیم که به‌ موقع این کار صورت گرفت.

زاکانی با بیان اینکه اقدام‌های برجام از طرف ایران انجام شده است، توضیح داد: در مقابل، مدافعان غربی برجام اقدام‌هایی که باید انجام می‌دادند را عمل نکردند و بنده اعتقاد دارم آنها تصمیم به انجام اقدام‌های خود در برجام را ندارند.

وی افزود: اساس تفاهم دنیای غرب در برجام مبتنی بر بهانه‌جویی، خلع‌سلاح و خالی کردن دست ما از توانمندی‌های خودمان است.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: کشورهای 1+5 به این مسئله توجه داشتند که ما در بحث صلح‌آمیز هسته‌ای توانمندی بالایی داریم، بنابراین نمی‌خواستند به طرف قابلیت‌های خود برویم، بلکه می‌خواستند حالت کاریکاتور و شمایلی از توانمندی داشته باشیم و با آن دل خود را خوش کرده و در مقابل تمام داشته‌های خود را به معرض مبادله و جایگزین کردن با وعده‌های آنها قرار دهیم که این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به اینکه غرب به وعده‌های خود عمل نکرد، متذکر شد: اعتقاد داریم که کشورهای 1+5 به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند، چراکه در تعارض با اصل، اساس و بنیان وجودی، جذب سلطه‌گری، زیاده‌خواهی و همه‌خواهی آنهاست.

وی گفت: کشورهای غربی حاضر نیستند ظرفیتی که برای ایران قابلیت ایجاد می‌کند را ببینند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار