مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1395 - 0:46   |   کد مطلب: 17457
جانشين فرمانده انتظامي استان همدان:
باند جاعلان 30 ميليارد ریالی در همدان دستگیر شدند
جانشين فرمانده انتظامي استان همدان گفت: افرادي که در ازاي خريد ذرت به ارزش بيش از 30 ميليارد ريال با جعل سند از اتحاديه تعاوني روستايي استان کلاهبرداري کرده بودند با تلاش کارآگاهان مجرب پليس استان دستگير شدند.

به گزارش صدای دانشجو، سرهنگ فرامرز به گذر افزود: به دنبال شکايت اعضاي اتحاديه تعاوني روستايي استان همدان مبني بر جعل و کلاهبرداري از آن ها، رسيدگي به اين پرونده در دستورکار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي قرار گرفت.

وي اظهار کرد: در تحقيقات صورت گرفته از اعضاي اتحاديه مشخص شد فردي به نام " خسرو" که ساکن تهران است به همراه فرد ديگري به نام " حميد" با مراجعه به اين شرکت اقدام به تنظيم قرارداد خريد ذرت به مقدار10 هزار تن به مبلغ 77 ميليارد ريال کرده كه در ابتدا 4 هزار تن ذرت به مبلغ 3 ميليارد و 80 ميليون تومان به خريداران تحويل داده شده بود.

به گذر بیان کرد: خريداران بابت تضمين پرداخت بهاي ذرت، يک ملك با پلاك ثبتي را به نام اتحاديه تعاون روستايي همدان به صورت رسمي منتقل کردند.

وی گفت: پس از گذشت چند ماه، متهمان به تعهدات خود عمل نكرده و بهاي ذرت خريداري شده را به اتحاديه نداده و متواري شدند.

به گذر افزود: به دليل حساسيت موضوع و با توجه به ارزش كلان مبلغ كلاهبرداري شده، تيم مجربي از کارآگاهان پليس آگاهي استان همدان، رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: براساس استعلامات صورت گرفته، کارآگاهان دريافتند وكالتنامه ملك انتقال شده به نام اتحاديه مذکور بابت ضمانت خريد ذرت جعلي و در تاريخ تنظيم وكالتنامه، مالك اصلي ملك در خارج از كشور بوده است.

به گذر گفت: با پي جويي و رصد فني و شبانه روزي کارآگاهان در نهايت مخفيگاه متهمان را در تهران شناسايي و مشخص شد "خسرو" متهم اصلي پرونده در ايام تعطيلات نوروزي از تهران به مقصد همدان خارج شد كه بلافاصله در محورهاي مواصلاتي اين استان به صورت نامحسوس تحت پيگرد قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان با مشاهده خودرو متهم در مسير "تهران - همدان"، وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

به گذر افزود: متهم پس از دستگيري در تحقيقات پليسي به جعل سند و كلاهبرداري به ارزش 30 ميليارد و 800 ميليون ريال با همکاري همدستش "حميد" اعتراف کرد.

پایان پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار