مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1395 - 0:54   |   کد مطلب: 17462
معاون سیاسی بسیج دانشجویی گفت: باید ابتدا و انتهای برنامه دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص شود یعنی اینکه از کجا قرار است این برنامه آغاز شود و در کجا باید به نتیجه برسد.

به گزارش صدای دانشجو، سیدسجاد ریحانی معاون سیاسی بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره نامگذاری سال 95 با عنوان« اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، گفت: دشمن برای زمین‌گیر کردن و براندازی انقلاب اسلامی تا به حال از حربه‌های مختلفی استفاده کرده است و یکی از حربه‌های دشمنان که بارها در ادبیات مسئولان آمریکایی مورد اشاره قرار گرفته استفاده از حربه اقتصادی و جنگ اقتصادی با ملت ایران بوده است.

ریحانی تصریح کرد: ادبیاتی که بارها از طرف رهبری مورد اشاره قرار گفت و باید روی آن کار می‌شد بحث اقتصاد مقاومتی بود و برای تحقق این سیاست هم باید تهدیدهای حوزه اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گرفت و هم از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌شد.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مردم همواره توانسته‌اند انقلاب را از بحران‌های حساس عبور دهند از جنگ تحمیلی گرفته تا جنگ سیاسی امنیتی سال 88 حضور مردم باعث پیروزی انقلاب شده است. در جنگ اقتصادی هم زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که از ظرفیت‌های مردم استفاده شود یعنی همان اصل 44 که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کردند.

ریحانی تصریح کرد: اگر قرار باشد ما در جنگ اقتصادی که غرب علیه ما به راه انداخته پیروز شویم نیاز داریم همان بسیج مردمی که در ایام دفاع مقدس و فتنه 88 تشکیل شد و با توطئه دشمنان مقابله کرد، را به راه بیاندازیم و بسیج مردمی برای مبارزه با جنگ اقتصادی شکل گیرد.

وی گفت: کشور اگر بخواهد در عرصه نبرد اقتصادی پیروز شود باید هم برنامه‌ریزی‌ها و کارهای دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی دقیق‌تر باشد و هم دولت به مردم اطمینان و اعتماد کند تا مردم جدی‌تر وارد عرصه اقتصاد شوند.

ریحانی یادآور شد: در مدتی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، مطالبات قشر نخبگان جامع با درک درست از حساسیت مسئله‌ای که رهبری بیان کردند، به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی رفت و اقتصاد مقاومتی را درمان مشکلات دانست.

وی ادامه داد: متاسفانه از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبری مطرح شده و به عنوان یک مطالبه عمومی، مردمی درآمده، سیاست‌هایی که در این راستا تقویت کننده و محقق کننده اقتصاد مقاومتی باشد را از طرف دولت شاهد نبودم.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی گفت: وقتی دولت به مردم و نیروی داخلی اعتماد نکند ما مجبور می‌شویم که کالاهای خارجی وارد کنیم و کشور به یک بازار مصرف برای غرب و کشورهای دیگر تبدیل می‌شود.

ریحانی تصریح کرد: وقتی بسیج عمومی برای مبارزه با جنگ اقتصادی غرب وارد میدان نشود مطمئنا با مشکلات اقتصادی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید تهدیدات اقتصادی مشخص شود، دوم به مردم به عنوان بسیج عمومی در جنگ اقتصادی اعتماد شود و سوم باید سیاست گذاری و برنامه‌ریزی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نه در شعار و سخنرانی بلکه در عمل تحقق پیدا کنند و برنامه‌ریزی‌ها شفاف شود.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی افزود: مطالبه ما از دولت این است که به صورت جدی وارد عرصه شود و اتاق فکر اقتصادی دولت برنامه اقتصاد مقاومتی خودش را برای نظردهی قشر نخبگان و آحاد مختلف مردم که با مسائل اقتصادی مرتبط هستند در معرض نقد قرار دهد.

ریحانی اظهار داشت: باید ابتدا و انتهای برنامه دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص شود یعنی اینکه از کجا قرار است این برنامه آغاز شود و در کجا باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در بحث برجام هم  متاسفانه عده‌ای دچار خود پیروزبینی شدند ولی ثمره برجام را در جامعه نمی‌توان دید و جامعه نمی‌تواند مزه شیرینی برجام را بچشند به همین خاطر در رابطه با اقتصاد مقاومتی باید نتیجه مشخص باشد.

ریحانی گفت: امیدواریم در بحث اقتصاد مقاومتی دولت برخلاف گذشته سعه صدر بیشتری داشته باشد و نظر منتقدان را بشوند و از نظرات خوب استفاده کند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار