مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1395 - 0:59   |   کد مطلب: 17466
کاروان جهادی دانشجویان فارس در ایام نوروز ۹۵ به مناطق محروم استان هرمزگان خدمت رسانی کردند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از دانشجو، همزمان با ایام نوروز ۹۵ گروه جهادی پیامبراعظم(ص) وابسته به بسیج دانشجویی استان فارس به روستاهای محروم استان هرمزگان اعزام شدند.

 

گروه جهادی پیامبراعظم(ص) وابسته به بسیج دانشجویی استان فارس در قالب اردوی جهادی برای خدمترسانی به مناطق محروم، به روستاهای آوین سفلی، مهدی آباد، سیاتک و پروزک  از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس اعزام شدند.

 

محمد سمیعی دشت ارژنه مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) استان فارس در حاشیه این برنامه اظهار داشت: تعداد ۱۰۷ دانشجوی خواهر و برادر در قالب گروه جهادی پیامبراعظم(ص) وابسته به بسیج دانشجویی استان فارس به روستاهای آوین سفلی، مهدی آباد، سیاتک و پروزک از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس اعزام شدند که در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، امدادی و... فعالیت کردند.

 

وی افزود: این اردو از اواخر اسفند سال ۹۴ تا اوایل فروردین ماه سال جاری به مدت ۱۶ روز برگزار شد.

مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) استان فارس، آموزش نماز، برگزاری مراسم حزب خوانی قرآن، توزیع احادیث و وصیت نامه شهدا با محوریت قرآن به صورت لقمه های فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، حلقه معرفت با محوریت روحیه جهادی و حفظ آن، صندلی داغ، کتابخانه باز جهادی، برپایی کهف الشهدا و برگزاری مراسم مناجات خوانی شبانه از جمله برنامه های فرهنگی این گروه در مناطق محروم بخش فین برشمرد و تصریح کرد: برگزاری هیئت شهادت حضرت زهرا با مشارکت اهالی، کلاس های احکام، قرآن و ... برای کودکان و نوجوانان روستا، اجرای مراسم تحویل سال با حضور اهالی روستا و... از دیگر برنامه های گروه جهادی پیامبراعظم(ص) بود.

 

سمیعی دشت ارژنه در ادامه با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه جهادی پیامبراعظم(ص) در روستاهای آوین سفلی، مهدی آباد، سیاتک و پروزک گفت: احداث پنج چشمه سرویس حمام و پنج چشمه سرویس بهداشتی برای مددجویان، ساخت حسینیه به مساحت ۱۰۰ متر مربع، تخریب یک اتاق قدیمی و ساخت یک اتاق جدید در همان مکان تخریب شده، ترمیم بخشی از جاده خاکی روستای آوین سفلی و روستای اهوه، بارگیری ۷۰ تن ماسه توسط جهادگران برای کارهای عمرانی ذکر شده، ساخت ۲۵۰۰ بلوک توسط جهادگران برای کارهای عمرانی ذکر شده، پلاستر، مسطح کردن و حفر مکان برق پایگاه بسیج و حفر چاه برای سرویس بهداشتی های حسینیه از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه تعدادی از طلبه های خواهر در دیدارهای خانه به خانه به بیان احکام و مباحث عقیدتی برای بانوان روستاها پرداختند ادامه داد: رسیدگی به مشکلات خانوادگی، نحوه همسرداری، تربیت فرزند و ...از برنامه های مشاوره ای جهادگران بود.

 

مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) استان فارس با اشاره به فعالیت های امدادی، آموزش نحوه کلر زنی به آب مصرفی در آب انبار، کمک های اولیه، معرفی و نحوه استفاده از گیاهان دارویی محلی از جمله این فعالیت ها برشمرد.

سمیعی بیان داشت: محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، مرتفع کردن مشکلات، ایجاد روحیه جهادگری و همچنین آشنایی بیشتر دانشجویان با مشکلات موجود در مناطق کم برخوردار از اهداف اجرای طرح های جهادی است.

براساس این گزارش، روستاهای مهدی آباد ، آوین و پروزک از جمله غربی ترین روستاهای بخش فین می باشند که حدود ۸۰ کیلومتر با شهر فین فاصله دارند.

 

راه ارتباطی این روستاها از شمال به شهر فین و از جنوب به شهر رویدر از توابع بخش رویدر شهرستان بندر خمیر متصل می شود .

 

تنها راه ارتباطی این روستاها با مرکز بخش فین حدود ۸۰ کیلومتر راه خاکی است که به دلیل داشتن گردنه های صعب العبور و جاده بسیار ناهموار عبور و مرور به سختی روی آن صورت می گیرد و مردم این روستاها بیشتر مایحتاج زندگی خود را از شهر رویدر که در حدود ۱۰ کیلومتری روستای مهدی آباد قرار دارد تهیه می کنند و شغل بیشتر مردم این روستاها کشاورزی و دامداری است.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار