مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1395 - 1:04   |   کد مطلب: 17474
وزیر علوم با اشاره به اهمیت اجرای طرح آمایش آموزش عالی گفت: وزارت علوم برای ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش عالی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش صدای دانشجو، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش عالی را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم در سال 95 برشمرد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی تصویب شده است و با توجه به اینکه 2 هزار و 880 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم است، تصویب این طرح برای ساماندهی نظام آموزش عالی بسیار ضروری بود.

وی افزود: بر اساس طرح آمایش آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به 10 منطقه تقسیم‌بندی می‌شود و تفویض اختیارات در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را در چهار سطح صورت می‌گیرد.

وزیر علوم عنوان کرد: با توجه به اهمیت بحث کیفیت در نظام آموزش عالی کشور با پیاده‌سازی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی می‌توانیم ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش  عالی را عملی کنیم.

فرهادی اظهار داشت: تصویب رشته‌های مراکز آموزش عالی دولتی نیز در بیش از 3 هزار و 700 رشته صورت گرفته است و در رابطه با دانشگاه آزاد هم 2 هزار رشته تعیین تکلیف شدند به طوری که با دانشگاه آزاد تعامل خوبی داریم و این دانشگاه رشته‌ها را پیشنهاد می‌دهد و ما در شورای گسترش آموزش عالی بررسی کرده و مجوزها را صادر می‌کنیم.

فرهادی با اشاره به نظارت وزارت علوم بر رشته‌های تحصیلی که عمر آن‌ها بیشتر از ده سال است، اظهار داشت: برخی از رشته‌های تحصیلی که عمر آنها تمام شده بود قرار بود متوقف شود و برنامه‌های درسی جدید جایگزین آنها شود، بنابراین 600 رشته باید بازنگری می‌شد که از اوایل امسال 322 رشته را بازنگری کردیم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار