مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1395 - 23:08   |   کد مطلب: 17536
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بر لزوم افزایش حجم دانشکده‌های دانشگاه با پذیرش دانشجوی خارجی و در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

به گزارش صدای دانشجو، سیدحبیب‌ا... موسوی‌بهار اظهار کرد: در دنیا از اقتصاد مقاومتی به عنوان «اقتصاد تاب‌آور» یاد می‌شود که به تولید ثروت در داخل توجه دارد.

وی با بیان اینکه این اصطلاح به معنای بریدن از دنیا نیست، افزود: ما برای برآوردن برخی نیازها نیازمند تعامل با دیگر کشورها هستیم، اما باید با پرهیز از خام‎فروشی در برابر برخی مشکلات اقتصادی تاب بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر لزوم بررسی نقش دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی همدان در اقتصاد مقاومتی، گفت: دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند در عرصه فروش علم شامل تولیدات علمی و آموزش از جمله جذب دانشجویان خارجی اقدام کند.

موسوی بهار تأکید کرد: حجم تمام دانشکده‌های دانشگاه باید در سال‌های آینده دو برابر شده و از خارج از کشور دانشجو جذب شوند.

وی با بیان اینکه با انتقال تعدادی از معاونت‌ها به مجموعه ستاد فضای فیزیکی بیشتری برای جذب دانشجو فراهم می‌شود، گفت: یکی از اهداف پذیرش دانشجوی خارجی، گسترش زبان فارسی است.

موسوی بهار، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و افزود: برگزاری گردهمایی‌ها و جلسات متعدد هم‌اندیشی دانشگاه‌های مختلف استان برای تبدیل ایده‌ به ثروت را مهم است.

وی، استفاده از ظرفیت مرکز همایش‌های دانشگاه برای بهبود وضع علمی و فرهنگی را مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد که شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد در این مکان باشیم.

موسوی بهار با بیان اینکه آزمایشگاه جامع تحقیقات کمک بزرگی برای محققان دانشگاه است، گفت: لازم است با برنامه‌ریزی مناسب، بخش اعظم بودجه‌های پژوهشی دانشگاه به محققان واقعی اختصاص یابد.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در میزان مراجعه به منابع علمی در وب‌سایت‌ها وضع خوبی دارد.

پایان پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار