مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. فروردين 1395 - 9:40   |   کد مطلب: 17547
دستیابی به فناوری هسته ای هم چشم دشمنان انقلاب را خیره کرد و هم دل دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور را شاد کرد و همین مدیریت رهبری و اقتدار جمهوری اسلامی بود که حق فناوری هسته ای کشور به رسمیت شناخته شد.

طیب فریادرس در گفتگو با صدای دانشجو گفت: فناوری هسته ای مزایای بی نظیری در تولید انرژی، مهندسی، پزشکی و سایر عرصه های مورد نیاز کشور برای ما دارد. همه کشورهای پیشرفته جهان مشغول استفاده از این فناوری هستند تا بتوانند به کمک آن به جنبه های مختلف خودشان سامان دهند.

فریادرس گفت: در داخل کشور افرادی منکر این منافع می شوند همچون این که ما در دوران جریان روشنفکری قجری شاهد این بودیم که می گفتند این نفت بد بو را به دست انگلیسی ها بسپاریم تا از شرش راحت بشویم؛ آنها امروز از تعطیلی صنعت هسته ای خوشحال می شوند که این مسئله هم به خاطر دلبستگی آنها به غرب بویژه آمریکا می باشد.

وی گفت: جدا از این مباحث فناوری هسته ای در کنار بحث اقتدار منطقه ای و مسائل دفاعی ما یکی از ملاک های اصلی ایستادگی و اقتدار و نماد مدیریت انقلاب اسلامی و رهبری عزیز است که از دل تنگناهای سیاسی، فناوری و اقتصادی بر این ملت اتفاق افتاده است.

فریادرس عنوان کرد: دستیابی به فناوری هسته ای هم چشم دشمنان انقلاب را خیره کرد و هم دل دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور را شاد کرد و همین مدیریت رهبری و اقتدار جمهوری اسلامی بود که حق فناوری هسته ای کشور به رسمیت شناخته شد.

وی اشاره کرد: ما در دوران پسابرجام باید مراقب تضعیف ابعاد مختلف اقتدار هسته ای باشیم. دولت باید با تمام توان زیرساخت های اقتدار هسته ای را فراهم بکند. رسیدن به توان 100 هزار سو و در مرحله بعد 270 هزار سو در پایان برنامه ششم توسعه از وظایف قطعی دولت است که باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی بکند.

فریادرس افزود: خبر تعطیلی محل هایی که در آن ها فعالیت های هسته ای اتفاق می افتد و نیز نارضایتی های کارشناسان هسته ای نشان می دهد که ما همچنان برنامه ریزی جدی برای رسیدن به آن اهداف را نداریم.

وی گفت: دولت باید متوجه این مسئله باشد که مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی به دلیل قدرت روز افزون انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف از جمله هسته ای بوده بنابراین باید به صورت متوازن به توسعه ارکان آن بپردازد.

فریادرس گفت: دولت به این موضوع توجه کند که تقویت ارکان قدرت نظام اسلامی باید در ابعاد سیاسی، نظامی، تقویت روحیه انقلابی، فناوری هسته ای و خصوصا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار