مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. فروردين 1395 - 15:02   |   کد مطلب: 17563
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اسلام نگاه مثبتی به ورزش همگانی دارد گفت: ترویج ورزش همگانی در جامعه امری مقدس و تکلیف دینی است.

به گزارش صدای دانشجو؛ به نقل از  همدان ورزش؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان، در دیدار با  امیررضا خادم معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و هیات همراه و مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: یکی از مجموعه های اثر گذار در جامعه، مجموعه های ورزشی هستند لذا با توجه به این مهم که ورزش طرفداران فراوانی دارد می تواند زمینه بسیار خوبی برای اثر گذاری در جامعه باشد.

وی با تاکید بر این که فعالیت وزارت ورزش و جوانان نباید فقط به ورزش محدود شود، خاطرنشان کرد: جوانان را بسازید و به آینده امیدوار کنید. ورزش یک مقوله مهم در عرصه سلامت و زندگی انسانها است که باید به آن توجه ویژه شود و با ورزش همگانی می توان یک جامعه سالم را بوجود آورد.

وی نشاط جامعه را در گرو ورزش و سلامت عنوان کرد و اظهار کرد: دولت باید نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگ ورزش همگانی داشته باشد زیرا رهبر معظم انقلاب همواره به ترویج و گسترش ورزش همگانی در جامعه توجه ویژه ای دارند.

آیت‌الله محمدی گفت: همگانی کردن ورزش به ایجاد شادابی در جامعه می انجامد ولی بسیاری از مردم به علت کم کاری و عدم شرکت در ورزش زیبایی و سلامتی خود را به راحتی از دست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی ها و کم تحرکی ناشی از زندگی ماشینی موجب شده که اولا مردم به چشم یک ورزش به آن نگاه کنند و دیگر اینکه با برگزاری مسابقات مختلف، نسبت به آن، ابراز تمایل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همان اندازه که ورزش همگانی اهمیت دارد ورزش قهرمانی نیز مهم است ونباید در رقابت با کشورهای قدرتمند جهان از این حیث عقب بمانیم.

وی تاکید کرد: گسترش فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی و فرهنگ همگانی کردن ورزش در جامعه یک ضرورت است اما متاسفانه در برخی از ورزش ها دیگر روح پهلوانی و جوانمردی وجود ندارد.

آیت‌الله محمدی گفت: اسلام دینی است که در وهله اول به جنبه ‏های روحانی و معنوی انسان توجه دارد اما به همان اندازه به آمادگی و تربیت جسم نیز عنایت دارد

وی اظهار کرد: در روایات اسلامی صریحاً به ورزش کردن دستور داده شده چرا که طبق تاکیدات اسلام، عقل سالم در بدن سالم است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اسلام نگاه مثبتی به ورزش همگانی دارد، گفت: ترویج ورزش همگانی در جامعه امری مقدس و تکلیف دینی است.
وی تصریح کرد: انسان آینه دار کمال و جمال خداوند است و همه کمالات انسان آینه‌ای است که نشان از قدرت خداوند دارد و انسان باید نسبت به حفظ زیبایی خود تلاش کنند چرا که این بدن امانتی از طرف خداوند در بین انسانهاست.

انتهای پیام/ م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار