مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. فروردين 1395 - 19:57   |   کد مطلب: 17601
دوره تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان با حضوری اساتیدی از فعالین دانشجویی کشور و به کمک مدرسه کالک برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، دوره تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان با حضوری اساتیدی از فعالین دانشجویی کشور و به کمک مدرسه کالک برگزار شد.

در حاشیه دوره درباره محتوای کارگاه ها، با رحمت علوی که خود از فعالین دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بوده به گفت و گو نشستیم.

رحمت علوی در گفتگو با صدای دانشجو گفت: ما دیدیم بچه های فعال با نوعی سرگشتگی مواجه هستند و این که بعضا نمی دانند چه وظایفی بر عهده دارند و چطور می توانند عامل به وظایف خود باشند.

علوی گفت: کارگاهی با عنوان دانشجوی طراز انقلاب اسلامی تدوین شد که بنا هست تا در آن انتظاراتی را که امام و رهبری از یک دانشجوی بسیجی دارند، آموزش بدهیم.

وی گفت: در نگاه اول شاید انتظارات گسترده و بسیار زیاد باشد اما زمانی که این موارد جمع آوری می شود می توان دید که موارد اغلبا حول انتظار کلی مطالبه گری و گفتمان سازی مطرح شده اند.

علوی اشاره کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند آن چیزی که از دانشجو انتظار داریم چیزی نیست که از توان او خارج باشد، ما توان دانشجوی بسیجی را دیده ایم و او می تواند در چنین سطحی کار بکند.

وی بیان کرد: ما در کارگاه ها قصد داریم اولا این موارد را بگوییم و جایگاه دانشجوی بسیجی و کارهایی که باید انجام بدهد را بازخوانی بکنیم. دوم این که چرا ما بعضا نمی توانیم این کارها را انجام بدهیم و با بیان مشکلات و راهکارها به فعالین دانشجویی کمک بکنیم.

علوی گفت: در بحث اول که "دانشجوی طراز" نام دارد می خواهیم کال مطالبات امام و رهبری را ذیل دو محور گفتمان سازی و مطالبه گری قرار دهیم و سایر موضوعات را می توان مرتبط این دو محور بسط داد.

وی عنوان کرد: مطالبه گری توسط دانشجویان دو مزیت عمده دارد. اول این که آن گفتمان را زنده می کند و دوم، بار عملیاتی را از روی دانشجو برمی دارد و افرادی را که مسئولیت اجرایی دارند ملزم به بازی در قاعده مطالبه گری دانشجو می کند.

علوی گفت: در بحث دوم هم به این موضوع می پردازیم که چرا نمی توانیم وظایفمان را انجام بدهیم. بررسی عدم شناخت از ابعاد خود، ابعاد فعالیت هدف، استفاده از اصول کار تشکیلاتی و اصول برنامه ریزی و مواردی از این دست مسائلی هستند که در این بخش بررسی می شوند و راهکارهای مناسب برای هر مشکل ارائه خواهد شد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار