مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. فروردين 1395 - 20:21   |   کد مطلب: 17602
مسئول ستاد اعتکاف دانشجویی دانشگاه های همدان:
1200 نفر از دانشجویان دانشگاه های همدان در ایام البیض معتکف می شوند
در شهر همدان 1200 نفر از دانشجویان دانشگاه های بوعلی، علوم پزشکی، آزاد، صنعتی، پیام نور، باهنر و برخی دانشگاه های غیر انتفاعی ثبت نام کرده اند و کارت اعتکاف آن ها صادر شده است.

حجت الاسلام فاطمی پور در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: بنابر تصمیمی که در ستاد اعتکاف استان گرفته شد، دانشجویان پسر دانشگاه های شهر همدان در مسجد امام حسین شهرک شهید مدنی و دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه بوعلی معتکف می شوند.

فاطمی پور گفت: در شهر همدان 1200 نفر از دانشجویان دانشگاه های بوعلی، علوم پزشکی، آزاد، صنعتی، پیام نور، باهنر و برخی دانشگاه های غیر انتفاعی ثبت نام کرده اند که کارت اعتکاف آن ها صادر شده است.

وی گفت: ان شاء الله از سحر روز پنج شنبه دانشجویان معتکف می شوند و تا روز شنبه با انجام اعمال ام داوود و انجام برنامه وداع، اعتکاف به پایان خواهد رسید.

فاطمی پور گفت: برای اعتکاف هم برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که از آن ها می توان به سخنرانی، حلقه های معرفت، جلسات جمع خوانی قرآن کریم، حضور مبلغین در بین دانشجویان، مسابقات و بسته فرهنگی مناسب اشاره کرد که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده دوستان حاضر در برنامه حداکثر بهره بری را داشته باشند.

وی گفت: اعتکاف یک عمل عبادی است که یک فرصت و خلوتی برای عبادت داشتن محسوب می شود. اعتکاف کمک می کند که انسان از درگیری های روزمرهه فاصله بگیرد و آشتی مجددی با پروردگار خودش داشته باشد.

فاطمی پور گفت: الحمدلله اعتکاف دانشجویی یک برنامه مناسبی است که می بینیم هرساله در کشور برگزار می شود و تقریبا 40 هزار دانشجو از این برنامه استفاده می کنند و از فرصت اعتکاف به منظور گرفتن انرژی و روحیه مثبت برای حرکت در مسیر معنویت و حرکت به سوی تعالی بهره مند می شوند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار