مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. ارديبهشت 1395 - 10:37   |   کد مطلب: 17644
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دولت همانند فاجعه منا پیگیر ماجرای غارت 2 میلیارد دلاری نباشد، گفت: محکومیت اقدام آمریکا به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات عملی برای بازگرداندن دارایی ملت ایران شود.

به گزارش صدای دانشجو، صادق پناهی‌نسب مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به برداشت مبلغ حدود 2 میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های آمریکائیان کشته شده در حملات سال 1983 پایگاه نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا گفت‌: این اقدام آمریکا را باید غارت بین‌المللی نامید.

وی افزود: با اینکه چند ماه از اجرای برجام گذشته نه تنها تحریم‌ها رفع نشده بلکه آمریکا دستبرد به اموال ایران را آغاز کرده که نشان از غیرقابل اعتماد بودن دولتمردان کاخ سفید دارد. اگر این اقدام آمریکا اقدامی خلاف برجام نیست، از دوستان وزارت خارجه می‌خواهیم توضیح دهند که پس چه چیزی می تواند نقض برجام باشد؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از مقصر جلوه دادن دولت قبل درخصوص غارت 2 میلیارد دلاری اموال توسط آمریکا، گفت: دولتمردان و روزنامه‌های اجاره‌ای تا چه زمانی می‌خواهند مشکلات کشور را به گردن دولت قبل بیاندازند. آیا این رفتار نوعی فرار از واقعیت نیست؟

پناهی‌نسب با بیان اینکه دولت همانند فاجعه منا پیگیر ماجرای غارت 2 میلیارد دلاری نباشد، گفت: محکوم کردن صرف اقدام آمریکا و تشکیل کارگروه برای پیگیری این سرقت به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات عملی برای بازگرداندن دارایی ملت ایران صورت بگیرد و نباید کارگروه مذکور به سرنوشت کارگروه فاجعه منا دچار شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار مردم از دولت اقدام عملی به‌جای محکومیت زبانی در ماجرای غارت 2 میلیارد دلاری است، گفت: خوب است دولتمردان در روندها و تعاملات سیاسی و اقتصادی آتی، عینک خوش بینی مفرط به آمریکایی‌ها را برداشته و با عنایت به تجربه تلخ برجام به آمریکایی ها اجازه تضییع حقوق مسلم و قانونی مردم ایران را ندهند.

انتهای پیام/ م

دیدگاه شما

آخرین اخبار