مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. ارديبهشت 1395 - 10:59   |   کد مطلب: 17648
همه آنچه که در میتینگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دانشگاه آزاد تبریز رخ داد؛
از حمله دختر دانشجو به دانشجویان منتقد تا گاف رسانه ای لیست امید در نمایش وارونه تصویر دانشجوی مجروح+فیلم و عکس
حضور چند تن از کاندیداهای لیست امید در دانشگاه آزاد واحد تبریز که با عدم تحمل صدای مخالف توسط حامیان این لیست همراه بود به حاشیه و درگیری کشانده شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ، نشست نامزدهای لیست امید به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز به درگیری فیزیکی هواداران علیه جمعی از دانشجویان منتهی شد.

 موضوع از زمانی آغاز شد که یکی از دانشجویان با طرح سوالی از نامزدهای لیست امید، از عدم توجه به خصوصیت های بومی تبریز توسط این جریان انتقاد کرد.این دانشجودر سوالی از یکی از نمایندگان این لیست پرسید: چرا لیست امید پشتوانه ی فکری خود را از تهران دریافت می کند؟طرح این موضوع،خشم هواداران لیست امید را برانگیخت و پس از کش و قوس های فراوان، چند تن از هواداران نامزدهای حاضر، علیه دانشجویان منتقد حمله ور و موجب آغاز درگیری شدند!

این اتفاق با توجه به این مساله است که بسیج دانشجویی این دانشگاه  مناظره ای را بین کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا دومین مرحله انتخابات مجلس، در روز ششم اردیبهشت تدارک می بیند، که این برنامه بنا به دلایلی لغو می شود. سفر محمدرضا عارف به آذربایجان شرقی، و عدم حضور کاندیدهای لیست امید در این برنامه و عدم موافقت دانشگاه با حضور کاندیداهای اصولگرا از دلایل لغو این مراسم در روز دوشنبه توسط رسانه ها عنوان شده است.

حمله افراد ناشناس به دانشجویان منتقد، همایش انتخاباتی را ناتمام گذاشت +فیلم

اما ظهر روز گذشته جلسه پرسش و پاسخی با حضور کاندیداهای اصلاح طلب این استان به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان برگزار می شود، که این مسئله با اعتراض بسیج دانشجویی این دانشگاه که نسبت به عدم صدور مجوز برای حضور کاندیداهای اصولگرا بود، همراه شد.

با آغاز برنامه و  پس از انتقاد تعدادی از دانشجویان که از مهمانان برنامه خواستار پاسخگویی به سوالات خود شده بود، در گیری ها آغاز شده و برنامه نیمه کاره تمام می شود.از سوی دیگر مجری برنامه بارها با نسبت دادن تعابیر زشت و ناپسند به دانشجویان منتقد، برنامه را به سمت ناآرامی کشانده است. دانشجویان با اعتراض به این روند با حمله فیزیکی همان دانشجونماهای لیست امید مواجه شده اند.

طبق گفته شاهدان،عمده این نفرات حمله کننده به دانشجویان منتقد، خود دانشجو نبوده اند و ظاهراً از ستاد های سطح شهر لیست امید بوده اند.

در همین حال سعید حاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تبریز در گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری تبریز بیدار صحت و سقم ماجرا تایید کردند.



وی با تایید این روایت اظهار داشت:  یک عده دانشجو نما به نام ستاد لیست امید با حضور در سالن با سر دادن شعارهای تند از همان ابتدا در پی ایجاد تنش بودند. متأسفانه علیرغم آنکه اینان شعار زنده مخالف من و آزادی سیاسی را سر می دهند ولی در مواجهه با منتقدان از هیچ اهانتی فرو نمی گذارند.



حاجی افزود:ماجرا از آنجا شروع شد که علیرغم نام نویسی دانشجویان برای پرسش از کاندیداهای حاضر مجری برنامه با توهین های مکرر به دانشجویان به نوعی از رسالت اصلی برنامه که پاسخگویی کاندیداها بود طفره می رفت.در این میان دانشجویان  به نحوه اداره برنامه اعتراض کرده بودند که با حمله فیزیکی همان هواداران لیست امید مواجه شدند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار