مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. ارديبهشت 1395 - 11:16   |   کد مطلب: 17651
رئیس مجلس خبرگان گفت: رسالت حوزه علميه قم در كنار تعليم و تعلم و خداشناسي، مراقبت از حاكميت ولايت فقيه و حفظ نظام است، اگر در كلاس درس و يا در هر جلسه اي هستيم، وظيفه داريم حاكميت ولايت فقيه را به ديگران معرفي كنيم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، آيت الله محمد يزدي چهارشنبه شب درسي و ششمين جلسه از دور هفتم مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه اظهار داشت: رسالت حوزويان در درجه اول حراست و مرزباني از حاكميت اسلام و ولايت فقيه و در درجه بعدي ترويج و تبليغ آن در جامعه است.

وي ادامه داد: رسالت حوزه علميه قم در كنار تعليم و تعلم و خداشناسي، مراقبت از حاكميت ولايت فقيه و حفظ نظام است، اگر در كلاس درس و يا در هر جلسه اي هستيم، وظيفه داريم حاكميت ولايت فقيه را به ديگران معرفي كنيم.

آیت الله یزدی گفت: بايد از فكر و انديشه طلبه ها نسبت به مساله ولايت فقيه و حاكميت آن و آينده حوزه و نظام مراقبت كرد و مباني حاكميت و ريشه ولايت فقيه را به طلبه ها شناساند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: حوزه مركب از بخش هايي همچون مراجع، استادان و طلبه ها بوده و نمايندگان در بخش دوم و سوم هستند و از حوزه انتظاراتي وجود دارد و آن هم حاكميت ولايت فقيه بعد از سرنگوني رژيم شاهنشاهي است.

آيت الله يزدي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب، نظامي بر پايه مباني ديني، ارزشي، اسلامي و ولايت فقيه در اين كشور حاكم شده است، اين حاكميت را حوزه بايد حفظ و نگهباني كند، اول ولايت فقيه و حاكميت را بشناسد و بعد آن را در جامعه تبليغ كند.

رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم به بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابي بودن حوزه اشاره كرد و افزود: انقلابي بودن به معناي اين است كه انقلابي رژيمي را سرنگون كرده است و بعد از آن حاكميت حكومت اسلامي كه امام راحل در نجف اشرف تدريس كردند در كشور حاكم شد و بايد حفظ شود.

وي بيان داشت: امام راحل ۱۰ سال عهده دار اين حكومت و رهبري جامعه اسلامي بود و بعد از ايشان، رهبر فرزانه انقلاب عهده دار حاكميت جامعه و نظام اسلامي شدند و تا به امروز با تدبير، شجاعت، دشمن شناسي و مديريت، نظام را از همه مشكلات به سلامت عبور داده اند.

آيت الله يزدي گفت: انقلابي بودن، يعني حفظ و حراست حاكميت ولايت فقيه از توطئه هاي دشمن و به فرموده رهبر انقلاب، دشمن به دنبال از بين بردن حاكميت اسلام، قرآن و ولايت فقيه است و تنها به دنبال اين نيست كه چرا انرژي هسته اي، سپاه و نيروي زميني داريد ومي خواهيد استقلال فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي داشته باشيد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انسان بايد خود را از همه آلودگي ها پاك كند و بداند كه ارزش او بالا است، گفت: علم بدون تزكيه ارزشي ندارد؛ عالم زماني موثر خواهد بود كه بتواند علم و تزكيه را با هم داشته باشد.

وي بيان داشت: اگر در كنار علم، خدا و تزكيه نباشد، فضيلت ها ظاهري است.

سي و ششمين جلسه از دور هفتم مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه، در سالن اجتماعات جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار