مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. ارديبهشت 1395 - 8:31   |   کد مطلب: 17655
استاد برجسته حوزه گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص پيمان با غرب فرمودند تا جايي به تعهدات خود عمل كنيد كه طرف مقابل عمل مي كند چرا كه بر اساس روايات اگر كشور ما به تعهدات خود عمل كند و آن ها به آنچه گفته بودند عمل نكنند، اين بردگي است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله جوادی آملی روز پنجشنبه در بيست و دومين اجلاس سالانه جامعه المصطفي العالميه در سالن قدس مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) قم با اشاره به اهميت تبليغ دين در عرصه بين الملل و جايگاه جامعه المصطفي گفت: زبان فطرت ميان مردمان شرق و غرب عالم در زمان هاي مختلف مشترك است.

وي همچنين با اشاره به اينكه شهيدان راه علم همچون شهيد مطهري فخر انسانيت هستند بيان كرد: اين مردان الهي، تلاش و كوش خود را در راه دين قرار دادند و در اين راه جهاد كرده اند.

اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود گفت: داشتن رهبر خوب يكي از عوامل حفظ نظام است و براي پايداري حكومت بايد مردم در صحنه حضوري فعال داشته باشند.

آيت الله جوادي آملي با اشاره به اينكه دعا كردن براي سلامتي رهبر معظم انقلاب و حفظ نظام خوب است افزود: دعا به تنهايي كافي نيست بلكه مردم بايد در صحنه هاي مختلف حضوري فعال داشته باشند و در اين زمينه مسئولان وظيفه دارند سطح فكري و اعتقادي افراد جامعه را تقويت كنند.

وي بيان كرد: مردم از اركان سياست هستند و اگر فهم و درك آن ها در حوزه هاي مختلف گسترش پيدا نكند، حتي اگر امام علي(ع) هم حاكم جامعه اسلامي باشد، خطر در كمين است و نمي توان جامعه را به هدف هاي خود رساند.

وي ادامه داد: حوزه هاي علميه نقش تاثيرگذاري در افزايش حضور مردم در صحنه هاي اجتماعي دارند و در اين راه استفاده از سفارش هاي قرآن كريم بسيار راهگشاست.

آيت الله جوادي گفت: دشمنان در طول تاريخ با هجمه هاي مختلفي همچون جنگ تحميلي و جنگ هاي نيابتي در فكر نابودي انقلاب اسلامي بودند كه به دليل حضور مردم در صحنه در رسيدن به هدف خود ناكام ماندند و حيف است به خاطر كوتاهي ها به اين نظام خدشه اي وارد شود.

وي با اشاره به اينكه افراد برجسته اي همچون شهيد مطهري در جهت بيداري مردم بسيار تلاش كردند افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب در بيانات خود به لزوم افزايش سطح آگاهي افراد جامعه و بصيرت افزايي توصيه مي كنند.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص پيمان با غرب فرمودند تا جايي به تعهدات خود عمل كنيد كه طرف مقابل عمل مي كند چرا كه بر اساس روايات اگر كشور ما به تعهدات خود عمل كند و آن ها به آنچه گفته بودند عمل نكنند، اين بردگي است.

رئيس جامعه المصطفي العالميه نيز در اين اجلاس گفت: امروز شرايط كشورها، وضعيت منطقه و نظام بين الملل با گذشته تفاوت بسياري پيدا كرده است و جامعه المصطفي با شناخت اين ويژگي ها و بهره گيري از مهارت هاي ارتباطي در مسير تبليغ دين اسلام و پرورش عالمان متعهد در سراسر جهان فعاليت مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي افزود: ارائه تصويري صحيح از اسلام ناب و معرفي الگويي مطلوب در اين زمينه و تاكيد بر وحدت امت اسلامي از مهمترين هدف هايي است كه جامعه المصطفي در فعاليت ها خود دنبال مي كند.

وي ادامه داد: با وجود مشكل هاي بسياري كه در سراسر جهان در مقابل مبلغان ديني است بايد گفت كه هيچ كدام از آن ها نمي تواند مانعي براي تبليغ معارف الهي باشد.

اين اجلاس همه ساله با حضور مسئولان، استادان و دانش پژوهان جامعه المصطفي العالميه در ايام شهادت شهيد مرتضي مطهري برگزار مي شود و شعار امسال آن «نقش استادان در تحقق مرجعيت علمي جامعه المصطفي العالميه» بود.

چهار هزار استاد در سراسر جهان در واحدهاي مختلف جامعه المصطفي العالميه فعاليت مي كنند و اين نهاد علمي بين المللي بيش از 50 هزار دانش پژوه مرد و زن را از 122 مليت، تحت تعليم و تربيت خود داشته كه تاكنون، بيش از 25 هزار نفر از آنان دانش آموخته شده اند.

اين اجلاس به صورت زنده از طريق فضاي مجازي به چند زبان خارجي پخش شد و واحدهاي مختلف جامعه المصطفي العالميه در سراسر جهان در جريان برگزاري اين مراسم قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار