مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 9:01   |   کد مطلب: 17670
وزیر کشورر گفت: انتخابات مرحله اول بار دیگر بلوغ سیاسی مردم را به نمایش گذاشت.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور همزمان با آغاز دومین مرحله از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با لطف خداوند متعال امروز مرحله دوم انتخابات مجلس را آغاز می‌کنیم و امیدواریم که خداوند متعال ما را در پناه لطف و عنایت خود رهنمون بدارد تا بتوانیم انتخاباتی قانونی سالم و با شکوهی را در فضای امن و آرام برگزار کنیم.
 
وی افزود: لازم است از مردم عزیز ایران که در مرحله اول انتخابات، با شکوه و مصمم در پای صندوق‌ها حاضر شدند  و در یک فضای قانونی و آرام و توام با نشاط سیاسی مرحله اول را پشت سر گذاشتند قدردانی کنم.
 
وزیر کشور ادامه داد: انتخابات مرحله اول در تمامی شعبه‌ها تایید شد و ما توانستیم با تایید همه شعبه‌ها یک بار دیگر بلوغ سیاسی مردم را در عرصه برگزاری جا به جایی قدرت در قالب مردم سالاری دینی به روش انتخابات برای دنیا آزمون کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم امروز هم این انتخابات که در 57 حوزه انتخابیه با 121 شهر برگزار می‌شود برای 68 کرسی تعیین و تکلیف کنیم، اظهار کرد: در این مرحله از ساعت 8 الی 19 بعد از ظهر انتخابات در جریان خواهد بود و اگر لازم شد آن را تمدید خواهیم کرد که این کار از طریق وزارت کشور و با هماهنگی در استان‌ها انجام  خواهد شد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه روال قانونی انتخابات تا ساعت 18 است ولی با توجه به تجارب گذشته تا ساعت 19 ادامه پیدا می‌کند و اگر هم لازم بود تمدید خواهد شد، تاکید کرد: اگر مردم بتوانند تا ساعت 18 و یک ساعت تمدید احتمالی آن حضور پررنگی در شعب اخذ رای داشته باشند، نتایج انتخابات را تا ساعت 8 صبح فردا اعلام خواهیم کرد.
 
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی مسئولین دولتی در جریان انتخابات دخالت‌هایی را داشته‌اند اظهار داشت: در مسیر  برگزاری انتخابات و حتی بعد از شمارش آرا تخلفاتی از سوی برخی کاندیداها به وزارت کشور ارسال شد که هیئت‌های اجرایی و نظارت به تمامی این مسائل رسیدگی کردند.
 
وی افزود: حتی بعد از ابلاغ صحت انتخابات اگر دوستان مواردی دارند که این موارد می‌تواند در چگونگی روند انتخابات تاثیرگذار باشد ما و شورای نگهبان مطمئنا آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر در تایید نمایندگان هم تاثیرگذار باشد در مرحله اعتبارنامه گزارش آن را به مجلس می‌فرستیم تا مورد بررسی قرار گیرد.
 
وزیر کشور ادامه داد: تا الان هم مدارکی دال بر دخالت دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و ... به دست وزارت کشور نرسیده و اگر مدرکی وجود داشته باشد حتما آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد
 
رحمانی فضلی درباره رد صلاحیت یکی از منتخبان مجلس دهم بعد از اعلام نتایج انتخابات اظهار داشت: ما درباره این موضوع با شورای نگهبان اختلاف نظر حقوقی داریم که آن را طی نامه‌ای با مستندات حقوقی به شورای نگهبان و سران قوا ارسال کردیم و اعلام کردیم که نمی‌شود در مرحله‌ای که شمارش تمام شده یک نفر را رد کرد.
 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه شورای نگهبان معتقد است با استفاده از ظرفیت نظارت استصوابی این کار را انجام داده است، گفت: امیدواریم امکان بازنگری در این مسئله از سوی شورای نگهبان با توجه به مستندات قانونی فراهم شود.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 7 هزار نیروی نامحسوس به کار گرفته شده‌اند، اظهار داشت: این مسئله به شکلی که مطرح شده نیست و اساسا طرح آن باید در مراحل بالاتر مانند شورای امنیت و شورای اجتماعی کشور بررسی شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه گفته شده نیروهایی از بیرون ناجا برای اجرای این طرح به کارگرفته شده است افزود: این اظهارات صحیح نیست، این ها همه از نیروهای ناجا هستند که در شیفیت‌های استراحت همکاری دارند که از آنها خواسته شده در مسائل ناهنجاری اجتماعی مانند مقابله با شرارت‌ها،‌سرقت و در موارد محدودی مثل مقابله با مسئله بدحجابی همکاری داشته باشند.
 
رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: بنده اطمینان می‌دهم این نیروها برای دخالت کردن مستقیم در زندگی خصوصی مردم نبوده و نیستند و لذا معتقدیم امنیت در ایران پایه مردمی دارد.
انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار