مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 9:07   |   کد مطلب: 17672
سومین قسمت از مجموعه «ارباب رخنه‌ها» ماحصل ده‌ها سند و گزارش غیر قابل انکار است که برای اولین بار از ارتباطات عمیق و گسترده آمریکایی‌ها با افرادی در ایران طی ۱۴ سال اخیر رونمایی کرد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ مستند «پدرخوانده» چهارشنبه شب از شبکه یک سیما پخش شد و طی آن از بخشی از پروژه نفوذ آمریکایی‌ها در ایران (پروژه ایران) برای اولین بار پرده‌برداری شد.

 

این مستند که سومین قسمت از مجموعه «ارباب رخنه‌ها» است ماحصل ده‌ها سند و گزارش غیر قابل انکار است که برای اولین بار پرده از یک سلسله ارتباطات عمیق و گسترده آمریکایی‌ها در 14 سال اخیر رونمایی کرد.

 

در این مستند تلویزیونی برای اولین از روابط غیررسمی و مخفیانه خاندان راکفلرها، از ثروتمندترین و پرنفوذترین خاندان‌های آمریکایی با طرف‌های ایرانی خود طی چهارده سال گذشته سخن گفته شد و معلوم شد افرادی از هر دو کشور بارها به صورت محرمانه در کشورهای ثالث دیدار و گفتگو کرده‌اند.

 

در بخشی از این مستند روایتی از دیدار مخفیانه و اعلام نشده یک گروه آمریکایی از بنیاد راکفلر در دفتر یکی از نهادهای حساس و تصمیم‌ساز ایران مطرح می‌شود و ابعاد تازه‌ای از نفوذ در سطوح مدیریتی کشور مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

 

رونمایی از برنامه طراحی شده برای تسلط مجدد بر ایران تحت عنوان «پروژه ایران»، با محوریت برنامه هسته‌ای ایران و با هدف از سرگیری روابط مجدد ایران و آمریکا، بخش‌های مهمی از این مستند را به خود اختصاص داده است. در مستند پدرخوانده چهره‌هایی از جمله ژاپه یوسفی(مدیر اندیشکده هما در آمریکا)، شهریار زرشناس(استاد دانشگاه، پژوهشگر و غرب‌پژوه)، بیژن پیروز (استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران)، حسن عباسی (رئیس اندیشکده یقین) و مصطفی خوش‌چشم (کارشناس مسائل سیاست خارجی) حضور دارند.

 

مستند «پدرخوانده» را از اینجا دریافت کنید.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار