مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. ارديبهشت 1395 - 10:47   |   کد مطلب: 17701
عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه دولت غارت 2 میلیارد دلاری را مانند فاجعه منا تنها در شعار محکوم نکند، گفت: امیدواریم دولت در نوع نگاهش به آمریکا تجدید نظر کند و بجای سرپوش گذاشتن بر بدعهدی‌ های آمریکا به دفاع از حقوق ملت بپردازد.

به گزارش صدای دانشجو، حسن صادق مقدسی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در برداشت مبلغ حدود 2 میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های آمریکائیان کشته شده در حملات سال 1983 پایگاه نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا، گفت: این اقدام آمریکا چیزی جز راهزنی نیست.

وی افزود: اینکه آمریکایی‌ها به اموال دیگر ملت‌ها و کشور‌ها دست‌درازی می‌کنند و دارایی‌های آنان را غارت می‌کنند، جای تعجب ندارد بلکه نوع رفتار مسئولان در برخورد با این دزدی آشکار، مهم است. اینکه غارت 2 میلیارد دلار را گردن بی‌احتیاطی دولت قبل ، می اندازند، حداقل از دولت کنونی قابل پذیرش نیست.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: چراکه در برجام بی احتیاطی های بی شماری مشاهده می شود که راه را برای غارت اموال و منافع مردم ایران توسط آمریکا باز کرده است. 

مقدسی تصریح کرد: البته ما شاهد موضع گیری برخی دولتمردان علیه غارت 2 میلیارد دلاری اموالمان توسط آمریکا بودیم اما متأسفانه ما این مواضع را تنها در شعار مشاهده می کنیم و دولتمردان در عمل اقدامی انجام نمی دهند. دولت غارت 2 میلیارد دلاری را مانند فاجعه منا تنها در شعار محکوم نکند و در عمل پیگیر حقوق ملت باشد.

وی با بیان اینکه این غارت از تحریم هم بدتر است، گفت:  آمریکا در گذشته تنها ملت ایران را تحریم‌ می‌کرد اما امروز این جسارت را پیدا کرده که اموال ما را نیز غارت کند. امیدواریم دولت در نوع نگاهش به آمریکا تجدید نظر کند و بجای سرپوش گذاشتن بر بدعهدی‌های آمریکا به دفاع از حقوق ملت بپردازد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در پایان گفت: خوب است دولتمردان در روندها و تعاملات سیاسی و اقتصادی آتی، عینک خوش بینی مفرط به آمریکایی‌ها را برداشته و با عنایت به تجربه تلخ برجام به آمریکایی ها اجازه تضییع حقوق مسلم و قانونی مردم ایران را ندهند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار