مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. ارديبهشت 1395 - 11:00   |   کد مطلب: 17705
منتخب مردم تهران گفت: در مجموع ۱۲۴ نفر از راه‌یافتگان به مجلس دهم از لیست «امید» بودند که از بین آنها ۸۷ اصلاح‌طلب در دور اول انتخابات، و در دور دوم نیز ۳۶ نفر از اصلاح‌طلبانند.

به گزارش صدای دانشجو، محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، ضمن اشاره به نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هجدهم اردیبهشت جلسه‌ی فراکسیون امید برگزار خواهد شد و پیرامون موضوعاتی از جمله تعیین ارکان مجلس بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی درباره‌ی جزییات تشکیل فراکسیون امید، بیان‌ داشت: فراکسیون امید شامل 130 نفر از اصلاح‌طلبان و تعدادی از اعتدالیونی خواهد بود که در قالب لیست امید موفق شدند به مجلس راه پیدا کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص ترکیب اصلاح‌طلبان و اعتدالیون راه‌یافته به مجلس، گفت: در مجموع 124 نفر از راه‌یافتگان به مجلس دهم از لیست امید بودند که ۸۷ اصلاح‌طلب و بقیه اعتدالی در دور اول انتخابات، و در دور دوم نیز ۳۶ نفر از راه‌‌یافتگان اصلاح‌طلبند که مجموعاً با کاندیداهای اعتدال‌گرا 42 نفر می‌شوند.

مدیر مسؤل روزنامه‌ی ابتکار در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره‌ی تعیین ریاست مجلس، گفت: طبیعتاً تلاش بر این است با حفظ ائتلاف و در چهارچوب ائتلاف اقدام کنیم. حفظ ائتلاف منوط بر این است که ریاست مجلس به صورت توافقی انتخاب شود و الزاماً مصافی صورت نگیرد؛ اما اگر مصاف ایجاد شود طبیعی است که آقای عارف کاندیدای مد نظر ما است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار