مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. ارديبهشت 1395 - 14:33   |   کد مطلب: 17707
مسئولان دانشگاه صنعتی همدان از ورود خبرنگاران به جلسه سخنرانی حسن عباسی جلوگیری کردند.

به گزارش صدای انشجو به نقل از فارس، صبح امروز با وجود دعوت قبلی از خبرنگاران برای پوشش خبری مراسم سخنرانی حسن عباسی در مورد «اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه صنعتی، با دستور رئیس این دانشگاه از ورود خبرنگاران به مراسم جلوگیری شد.

آن دسته از خبرنگارانی که در مراسم حضور داشتند نیز با ورود حراست دانشگاه از محل سخنرانی بیرون شدند.

خبرنگار فارس به منظور بررسی دلیل این موضوع گفت‌و‌گویی با رئیس دانشگاه صنعتی و مسئول بسیج دانشگاه صنعتی همدان ترتیب داد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: بسیج دانشجویی متولی برگزاری برنامه سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه بود که باید پیش از برگزاری برنامه هماهنگی‌های لازم برای حضور خبرنگاران صورت می‌گرفت.

محمود نیلی با بیان اینکه برای ورود خبرنگاران به منظور پوشش خبری برنامه‌ها نیاز به مجوز از هیأت نظارت و ریاست دانشگاه است،‌ ادامه داد: این قانون طبق قوانین وزارت علوم و هیأت نظارت در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از عدم هماهنگی با هیچ یک از مراجع مذکور را نداشتیم، افزود: در جلسه امروز به دلیل عدم هماهنگی لازم از ورود خبرنگاران به جلسه جلوگیری شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید درخواست هماهنگی ورود خبرنگاران را زودتر انجام می‌داد، ‌گفت: به دلیل عدم هماهنگی این مشکل پیش آمد که مسئولیت آن به عهده بسیج دانشجویی است.

اما مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان نظر دیگری داشت، مهدی فرجی با بیان اینکه رئیس دانشگاه از ابتدای امر از برگزاری این برنامه در دانشگاه مخالف بود، گفت: همین موضوع باعث شد دیرتر از موعد با برگزاری برنامه موافقت شود.

وی با اشاره به دلایل مخالفت دانشگاه نسبت به برگزاری این برنامه افزود: وقوع اتفاقات احتمالی و بیان سخنان خاص در این جلسه از دلایل مخالفت با برگزاری این برنامه بود.

فرجی با بیان اینکه هماهنگی ورود خبرنگاران با حراست دانشگاه صورت گرفته بود، گفت: روز گذشته برای ورود 10 نفر از مدعوین و پنج نفر از خبرگزاری‌ها هماهنگی با حراست صورت گرفت اما امروز با دستور ریاست دانشگاه از ورود خبرنگاران جلوگیری شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه از پوشش خبری خبرنگاران جلوگیری شد دوربین فیلمبرداری بسیج دانشجویی را نیز ضبط کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به برخورد زننده مسئولان با خبرنگاران یادآور شد: در حالی از ورود خبرنگاران به این جلسه جلوگیری شد که روز گذشته همین خبرنگاران پوشش نشست خبری رئیس دانشگاه را داشتند و من از برخورد زننده مسئولان متأسفم.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار