مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. ارديبهشت 1395 - 0:24   |   کد مطلب: 17712
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید علیرضا شمسی‌پور با حضور همرزمان و مردم همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، این روزها پر کشیدن و رفتن دیگر تعجب‌آور نیست، از زمان رفتن سردار همدانی و دیگر شهدای حرم هر روز منتظریم خبر رفتن یکی دیگر از آنهایی‌ که رفتنشان را همه می‌دانند، بشنویم.

انگار قرار نیست آن‌هایی که در مقابل دشمن برای حفظ وطن سینه سپر کردند، معمولی مانند بقیه آدم‌ها این دنیا را ترک کنند.

علیرضا شمسی‌پور هم از جمله افرادی به حساب می‌آمد که حیف بود بدون شهادت دنیای خاکی را ترک کند. شهادت سردار شمسی‌پور و سردار همدانی حسنش این بود که نسل جوان هم آنان را دیدند و بعد رفتند، انگار آن‌ها مانده بودند تا به جوانان امروز نشان دهند که شهدا چه رنگ و بویی دارند.

این ویژگی برای شمسی‌پوری که به طور مداوم با جوانان و ورزشکاران سر و کار داشت بیشتر ملموس است، حالا جوانان و نوجوانان می‌دانند یک شهید چه ویژگی‌هایی دارد. بنابراین امروز وقتی رزمندگان بازمانده، از شهدا می‌گویند، سخنشان را بهتر می‌توان درک کرد.

پس می‌توانیم بگوییم شهدا به رنگ همدانی و شمسی‌پور هستند، آنان ماندند، راه شهدا را نشان دادند و پس از پایان یافتن مأموریتشان رفتند.

کم کم جمع بچه‌های خط و جبهه آن طرف کامل می‌شود. با رفتن سردار همدانی، همرزمانش بدجور هوایی شدند. به نظر می‌رسد رفتن همچنان ادامه دارد.

همه که می‌ایستند، پیکر شهید شمسی‌پور وارد حسینیه امام(ره) می‌شود، صدای ضجه‌های همرزمانش بلند می‌شود، دیگر امروز می‌دانیم که این ضجه‌ها برای رفتن شمسی‌پور نیست، برای نرفتن‌ها است. با خودم فکر می‌کنم امشب در میان ضجه‌ها و گریه‌ها، چند نفر برات شهادت می‌گیرند؟

شمسی‌پورها شهید شدند تا شعار مرگ بر آمریکا زنده بماند

فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان امشب در مراسم وداع با پیکر شهید شمسی‌پور گفت: سردار همدانی به امثال شهید شمسی‌پور عشق می‌ورزید و او را برای رسیدن به اهداف بزرگ در سوریه لازم و ضروری می‌دانست.

سردار مهدی فرجی ادامه داد: با شهادت حاج حسین همدانی، علی شمسی‌پور دیگر به مانند گذشته نبود، بلکه آماده رفتن شد به‌طوری‌که هیچ کس نمی‌توانست او را نگاه دارد.

وی با بیان اینکه شهید شمسی‌پور از سال 60 وارد جبهه شد و به صورت مستمر در جبهه‌ها تا پایان دفاع مقدس حضور داشت، تصریح کرد: او فعالیت خود را از یک نیرو تکاور شروع کرد و به گروه اطلاعات و تخریب پیوست.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهید شمسی‌پور جانباز شیمیایی بود اما هیچ‌وقت آن را از بنیاد شهید پیگیری نکرد، خاطرنشان کرد: این شهید پس از پایان جنگ تحمیلی، مسئولیت جست‌وجوی مفقودین را بر عهده گرفت و در تبادل اسرا مدت زیادی در مرز حضور داشت به‌طوری‌که هر کاری زمین می‌ماند اعلام آمادگی می‌کرد و هیچ شرط و شروطی را برای کار کردن نداشت.

وی با اشاره به اینکه شهید شمسی‌پور همواره گمنام کار می‌کرد، گفت: شیوه شهادت شمسی‌پور مانند شهیدآوینی بود و بسیار آرام رفت.

سردار فرجی با بیان اینکه شهید شمسی‌پور از شاگردان خوب علی چیت‌سازیان بود، اظهار کرد: شهید شمسی‌پور بهترین شناگر، غریق نجات برتر و استاد غواصی بود.

وی با تأکید بر اینکه این شهید بزرگوار قهرمان تیراندازی بود، بیان کرد: او معتقد بود که یک پاسدار باید بتوانند از عهده همه کارها به خوبی برآید.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهید شمسی‌پور همواره نگران پدران و مادران شهدا بود، اظهار کرد: با شنیدن فوت پدر شهیدی که فرزند خود را ندید و از دنیا می‎رفت، بسیار غمگین می‌شد و خود را شرمنده می‌دید.

وی با بیان اینکه در سال 93، داعش شروع به کار کرد، افزود: در این زمان شهید شمسی‌پور مسئولیت را قبول کرد و در شمال عراق که زبان بومی آن را به خوبی می‌دانست، عملیات بسیاری انجام داد.

فرجی با تأکید بر اینکه علی‌آقا اصرار بسیاری برای حضور در سوریه داشت، تصریح کرد: در رزم هیچگاه درمانده نمی‌شد و در حوزه اطلاعات بسیار ورزیده بود، به‌طوری‌که یک تیم برجسته برای مستشاری در سوریه تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه علیرضا شمسی‌پور پس از ورود به سوریه به یک اسطوره تبدیل شد، ادامه داد: شهید شمسی‌پور به خوبی نقش شهید چیت‌سازیان را در عملیات‌های انجام شده در سوریه ایفا کرد.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: انجام کار اطلاعاتی در رزم با داعش بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌ است، اما شهید شمسی‌پور به خوبی از عهده آن برآمد.

وی با تأکید بر اینکه علیرضا شمسی‌پور باعث افتخار استان است، گفت: مردم همدان در انتخابات حماسه آفریدند و همواره در خط ولایت حرکت کردند.

فرجی اظهار کرد: شهید شمسی‌پور و تیم او به همراه شهید ترابی‌کمال و تیمش کارهای بزرگی در سوریه انجام دادند و 75 هزار شیعه که ماه‌های طویلی در اسارت و محاصره بودند را آزاد کردند.

وی تأکید کرد: افرادی که به سوریه می‌روند برای مال دنیا نمی‌روند بلکه بسیاری از افراد رفتند تا شعار «مرگ بر آمریکا» زنده بماند، این در حالی است که برخی فکر می‌کنند از آمریکا سودی به ما می‌رسد!

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار