مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. ارديبهشت 1395 - 1:18   |   کد مطلب: 17714
رییس مرکز بررسی‎های دکترینال مطرح کرد:
از قمار بورس تا تب سرد برجام
عباسی گفت: اگر قرار بود مذاکرات چاره برای مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور باشد؛ مسلما باید کشورهایی که با آن ها مذاکره کردیم مشکلات خود را حل کرده و در شرایط ایده آلی بسر ببرند ولی این گونه نیست.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ حسن عباسی رییس مرکز بررسی‎های دکترینال بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به استفاده درست از علوم دانشگاهی اظهار داشت: اگر تحصیل دانشجوبان در دانشگاه ها صرفا برای گرفتن مدرک و عبور از برخی فیلترهای درسی باشد در جامعه کاری از پیش نخواهد برد.

 

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با غرب خاطر نشان کرد: از حدود 10 سال پیش اوضاع جهانی اقتصاد به هم ریخته است و در این اثنا با شروع مذاکرات برخی که تحلیل بین المللی نداشتند انتظار داشتند که اوضاع اشتغال و درآمدزایی افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

عباسی افزود: اگر قرار بود مذاکرات چاره برای مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور باشد؛ مسلما باید کشورهایی که با آنها مذاکره کردیم مشکلات خود را حلکرده و در شرایط ایده آلی بسر ببرند ولی این گونه نیست.

 

وی با اشاره به مشکل تحریم در کشور تصریح کرد: تب روانی این که کشور 35 سال تحریم بوده و از نظر اقتصادی عقب مانده است، منجر به ایجاد فضای مذاکره؛ با امید به برداشتن تحریم‌ها در جامعه شد.

 

رییس مرکز بررسی‎های دکترینال گفت: بعد از گذشت سه سال از هیاهوی مذاکرات جامعه ایران فهمید که مذاکرات هیچ تأثیری در اقتصاد و اوضاع کشور ندارد و هیجان مردم در این زمینه به سردی گراییده است.

 

وی ادامه داد: برخی با خود شیرینی مفرط به دنبال این نکته بودند که حل مشکلات کشور اعم از بیکاری، اشتغال، ازدواج و درآمد در گرو مذاکرات است ولی مردم در این رابطه از آنها مأیوس شده اند.

 

عباسی خرید هواپیمای ایرباس از فرانسه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در شرایطی که فقط 2.5 درصد جامعه از هواپیما استفاده می کنند دولت سالانه یک میلیارد دلار با این شرکت هواپیمایی قرارداد بسته است و سالانه 100 هزار شغل برای شرکت ایرباس ایجاد می‌ شود.

 

وی با بیان این که با این قراردادها نه تنها ایران صنعتی نخواهد شد بلکه هر روز وابسته تر می شویم، افزود: دولت باید به سمت صنعت کشاورزی و یا سایر مباحث اقتصادی رفته و از این طریق کشور را صنعتی کنیم.

 

رییس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به سیستم بانکی کشور گفت: چگونه قمار بورس اسلامی است؟ چگونه سیستم بانکی ربوی اسلامی است؟ این مساله ای است که مراجع بارها تذکر داده اند ولی مسوؤلان به آن اعتنا نمی کنند.

انتها پیام/م
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار