مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. ارديبهشت 1395 - 11:39   |   کد مطلب: 17764
معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ما تلاش‌مان در کمیته انضباطی این است که پرونده‌های دانشجویان منجر به رای نگردد و حل و فصل شود.

به گزارش صدای دانشجو، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه تهران و احضار دانشجویان به کمیته انضباطی گفت: دلیل احضار این دانشجویان به کمیته انضباطی مطرح شده است؛ همه کسانی که به کمیته فراخوانده شدند، حضور پیدا کرده و پرونده ها را مطالعه کردند؛ اما بعضی اوقات متاسف می شویم که دانشجویان برای فرار از کارهای اشتباه خود اطلاعات غلط عنوان می کنند.

 

وی افزود: دانشجویان مانند فرزندان مان هستند؛ خوشحال نیستیم از اینکه کسی به کمیته انضباطی بیاید. ولی به هر حال وظیفه قانونی که برعهده ماست، این است که نظم قانونی دانشگاه را رعایت کنیم.

 

سرسنگی ادامه داد: ما به عنوان دبیرخانه کمیته انضباطی هستیم و تشخیص نمی دهیم که چه کسی تخلف کرده یا نکرده، وقتی پرونده ای برای ما ارسال می شود ،حقوق دانانی که در کمیته هستند، پرونده ها را بررسی می کنند و نظر خودشان را اعلام می کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی پرونده ها بررسی می شود، اگر نیاز باشد دانشجویان برای پاسخگویی به کمیته انضباطی فراخوانده می شوند. این مورد هم مانند موارد دیگر است و امیدواریم به زودی حل و فصل شود. دانشجویانی که در این پرونده به کمیته انضباطی فراخوانده شدند از تمامی دانشکده ها هستند، اما مسئله دانشکده علوم اجتماعی به دلیل تجمعات حساس شده است. واقعیت مسئله این است که این پرونده ها مربوط به دانشکده علوم اجتماعی نیست و به صورت مختلف تخلف در امتحانات، تقلب، رعایت نکردن شئونات اسلامی و ... است.

 

سرسنگی اضافه کرد: سعی ما این است که پرونده های دانشجویان منجر به رای نشود و با جلسه و گفتگو حل و فصل گردد؛ مگر اینکه حقوقدانان در کمیته انضباطی تشخیص دهند که برای دانشجویی رای صادر شود. نگرانی از بابت دانشکده علوم اجتماعی وجود ندارد و به زودی مشکلات این دانشجویان برطرف خواهد شد.

 

وی در خصوص تغییر و تحولات در دانشگاه تهران گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هیچ تغییر و تحولی در دانشگاه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار