مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1395 - 10:42   |   کد مطلب: 17783
استاد حوزه و دانشگاه گفت برخی مسئولان آن‌قدر پست هستند که وقتی حامیان داعش «ناموس مردم فروش» از آنان حمایت می‌کنند، سکوت می‌کنند، بعد از بنده توقع دارند برای مردم موعظه اخلاقی کنم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه فردوسی که با حضور پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرم برگزار شد، گفت: بهتر است در مورد شهیدان، بیش از آنکه بگوییم عاشق بودند بگوییم عاقل بودند.

پناهیان با اشاره به آیه مبارکه «وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ خَیْرٌ لِّلَّذِینَ یَتَّقُونَ» ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی شهدا این بود که عاقلانه رفتار کردند، احمقانه زندگی نکردند و زندگی جاودانگی آخرت را بر زندگی فانی دنیا ترجیح دادند. اکنون ما باید از عقلانیت شهدا حرف بزنیم.

وی خطاب به دانشگاهیان گفت: شما باید فرهنگ عوام را تغییر و فرهنگ دینی را تعمیق دهید. اعتکاف از دانشگاه‌ها به جامعه انتقال یافت. شهدا را نیز با ادبیاتی که در جامعه رایج است، ترویج کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خیانت به شهدا و ملت شهید داده است که بگوییم شهدا عاشق بودند و عشق را هم به احساسات و حتی هیجانات دینی و معنوی معنا کنیم لذا سعی کنید در مجالس شهدا گریه نکنید یا گریه خود را مخفی کنید تا اینگونه برداشت‌های احمقانه‌ نکنند.

پناهیان با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) کفار ایشان را غیرعاقل می‌خواندند خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان نمی‌توانند بگویند ما احمق هستیم لذا ادبیات را تغییر می‌دهند و می‌گویند ارزشی هستید و منظورشان این است که واقع‌بین و عقلانی نیستید.

وی شهادت را سود بزرگ خواند و تاکید کرد: عقل پای انسان را به این معامله می‌کشاند. شما نیز بگویید شهدا عاقل بودند تا احمق‌ها بترسند. امروزه عاشق نبودن ننگ نیست، دین‌دار و باتقوا بودن هم ننگ نیست اما احمق بودن ننگ است. بگویید شما عاقل نیستید تا بهشان بربخورد.

پناهیان با بیان اینکه وقتی خاطرات شهدا را می‌خوانیم متوجه می‌شویم شهدا بهترین و عاقل‌ترین افراد بودند، افزود: از شما می‌پرسم چرا بهترین و عاقل‌ترین افراد ما برای امنیت جان خودشان را تقدیم می‌کنند، در حالی که ضرورت جان دادن در راه امنیت حداقل عقل را می‌خواهد.

وی با طرح این سؤال که چرا ما بهترین‌های خود را جلوی توپ می‌فرستیم نه پشت میز، گفت: ما برای برنامه‌ریزی اقتصادی، تعلیم و تربیت و اداره حوزه و دانشگاهمان به عاقلان احتیاج داریم. ملتی که چنین شهدای عاقلی دارند، مسئول سیاسی‌اش باید از آنها عاقل‌تر باشد. کسی که اینگونه نیست نباید مسئولیت بپذیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی مسئولان آنقدر پست هستند که وقتی حامیان داعش ناموس مردم‌ فروش از آنان حمایت می‌کنند، سکوت می‌کنند، بعد از بنده توقع دارند در منبر برای مردم موعظه اخلاقی داشته باشم و مردم هم بپذیرند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار