مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. ارديبهشت 1395 - 17:59   |   کد مطلب: 17852
در حاشیه ششمین مسابقه فناوری نانو همدان؛
بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان غایب بودند
در برگزاری مسابقه نانو در دانشگاه صنعتی همدان از بین 114 نفر ثبت نام کننده، حدود50نفر درآزمون شرکت داشتند.

به گزارش صدای دانشجو، ششمین مسابقه ملی فناوری نانو امروز صبح در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

به گفته مسئولین برگزاری مسابقه، برای برگزاری این آزمون از ابتدای مهر ماه تلاش های زیادی صورت گرفته و اطلاع رسانی ها و هماهنگی های لازم، انجام شده است.

همچنین شرکت کنندگان از اغلب رشته های فنی مهندسی و علوم پایه در شهر های مختلف با استقبال بالایی ثبت نام داشته اند و اکثر آن ها سطح سوالات را متوسط رو به سخت دانسته اند. علت عدم حضور برخی شرکت کنندگان ممکن است دوری حوزه آزمون، و یا عدم مطالعه کافی برای حضوردرآزمون بوده باشد.

 

در ادامه گفتگویی با یکی از شرکت کنندگان علاقه مند به این حرفه صورت گرفت.

ایشان یکی از دانشجویان ترم 4 مهندسی شیمی هستند، به گفته ایشان دلیل اصلی شرکت در مسابقه، علاقه ی وی به این فناوری بوده که به گفته خود او این علاقه بعد از شرکت در نمایشگاه فناوری نانو که سال گذشته در تهران برگزار شده بود، در وی ایجاد شده است.

او درمورد پیگیری این علاقه می گوید: من از آنجایی که در نمایشگاه نانو شرکت کردم به این حرفه علاقه مند شدم پس تصمیم گرفتم که این علاقه را دنبال کنم بنابراین در کلاس هایی که از طرف نهاد شهید چمران در دانشگاه برگزار شد، شرکت کردم و امروز برای اولین بار در این مسابقات حضور داشتم.

او همچنین درمورد آزمونی که داده بود سخن گفت و بیان داشت: من با مطالعات اندکی که داشته ام، توانستم تقریبا به حدود 40 الی 50 درصد از سوالات پاسخ دهم و به عنوان اولین آزمون تقریبا از خودم راضی بودم.
به نظر من خوب است که اینگونه مسابقات گذاشته شود تا براساس آن استعداد یابی شود ودانشجویان علاقه مند قبل از اینکه دوره تحصیلی خود را به اتمام برسانند، اگر علاقه ای در این زمینه دارند آن را دنبال کنند.

این دانشجوی خوش فکر همچنین بیان داشت: از آنجایی که منابع تجدید ناپذیر ما رو به اتمام است، بهتر است به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم منابع تجدید ناپذیر را تولید کنیم و به نوعی حمایت گر اقتصاد مقاومتی باشیم. از نظر من فناوری نانو، فناوری است که در تمام سطوح تولید کالای با کیفیت دخالت دارد و می تواند طول عمر آنها را زیاد کند. همچنین با مقیاس نانو می توانیم سطح مقدار کمی از ماده را تا میلیون ها برابر افزایش دهیم.

او از ایده های آینده اش می گوید: من یک دانشجوی رشته شیمی هستم و شاید نسبت به بقیه با این حرفه خیلی غریب نباشم، پس می توانم علم نانو را در عملیاتی سازی رشته خود داشته باشم.

در پایان سخن به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به این رشته از تمامی مسئولین اجرایی درخواست داشت تا حمایت های لازم را از این ایده نو داشته باشند تا علاقه مندانی چون او بتوانند با این فناوری آشنایی بیشتری کسب نموده و بتوانند به حول و قوه الهی آن را توسعه دهند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار