مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. ارديبهشت 1395 - 10:20   |   کد مطلب: 17858
سیاستمدار معارض سوری تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر دمشق و متحدانش در جبهه نبرد با تروریسم موجب تحول سیاست‌های غرب و استقبال آنها از سرکوب داعش توسط ارتش سوریه شد.

به گزارش صدای دانشجو، «ماهر مرهج»، دبیر کل حزب معارض «جوانان ملی سوریه» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، پیروزی‌های ارتش سوریه بر دشمن داعشی را که  دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی جهان است، عامل تاثیرگذار در تغییر سیاست غربی‌ها دانست.

وی تاکید کرد: اروپا و آمریکا با تغییر سیاست‌های خود در برهه کنونی منافع خود را در سرکوب داعش می‌بینند چیزی که ارتش سوریه هم اینک مشغول آن است.

مرهج با بیان اینکه غربی‌ها به بیش‌تر اهداف خود در مشغول کردن جبهه مقاومت، دور کردن نگاه آن از رژیم صهیونیستی و تضعیف سوریه و ارتش آن دست یافتند، گفت: هم اینک، غرب، منافع خود را در مبارزه ارتش سوریه با داعش به نیابت از ارتش‌های خود می‌بیند و به همین رو شاهد دگرگونی سیاست‌های غرب و تمایل آن به ناکام گذاشتن هرگونه راه حل سیاسی در سوریه بودیم.

این معارض سوری با تاکید بر اینکه غرب برای آزادی و دموکراسی در سوریه اهمیت زیادی قائل نیست، گفت: غربی‌ها می خواهند بازارهای سرمایه گذاری جدیدی در  زمینه‌های گاز، نفت و اقتصاد در سوریه باز کرده و ضمن حفظ منافع رژیم صهیونیستی رویکرد مقاومت را که از 45 سال پیش تاکنون ادامه داشته تغییر بدهند.

وی افزود: با این حساب هرگونه تغییری در ساختار نظامی سیاسی سوریه بخصوص اگر مخالفان خارج‌نشین وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی در آن حضور داشته باشد، به نفع کشورهای غربی تمام می‌شود.

المرهج درباره توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه نیز گفت: به نظر نمی‌رسد روس‌ها آتش‌بس را اشتباه بدانند، چرا که آنها برای دفاع از سوریه یا نظام آن اقدامی نمی‌کنند، بلکه از منافع خود در سوریه دفاع می‌کنند.

این معارض سوری با اشاره به هماهنگی روسیه و آمریکا در خصوص سوریه گفت: ما به رغم شکست‌های متوالی آتش‌بس در سوریه به کرّار شاهد توافق جدید مسکو-واشنگتن برای تمدید آتش‌بس هستیم.

المرهج گفت: توافق روسیه و آمریکا در نهایت به موفقیت کنفرانس ژنو و تصویب رای انتقال سیاسی قدرت در ماه آگوست منجر می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا یک هفته پیش از بشار اسد و متحدین وی خواست تا برای انجام انتقال سیاسی در ماه آگوست تلاش کنند.

وی تاکید کرد اگر انتقال (قدرت) صورت نگیرد، جنگ در سوریه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار