مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. ارديبهشت 1395 - 12:26   |   کد مطلب: 17905
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتظار نداریم به دلیل اینکه در انتخابات از برخی اصولگرایان حمایت کردیم، کلا مشی و مرام سیاسی‌شان را یک‌شبه عوض کنند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، احمد شیرزاد، نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس ششم امروز چهارشنبه 95/2/29 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: بین لیست امید و فراکسیون امید تفاوت است و هر کاندیدایی که در لیست امید بوده به این معنا نیست که حتما در فراکسیون امید هم خواهد بود. تا جایی که مشخص است برخی میثاق‌ نامه با اصلاح‌طلبان امضاء کرده‌اند.

بیشتر کسانی که شناخته‌تر بودند و با حمایت بدنه اصلاح‌طلب وارد مجلس شدند، میثاق‌نامه‌ای را امضاء کردند که اخلاقا باید نسبت به آن متعهد باشند و با فراکسیون امید همراهی کنند ولی طبیعتا اگر برخی از اصولگرایان به دلایل مصلحت‌های سیاسی و به دلیل یک نوع ائتلاف نانوشته‌ای که وجود داشت از طرف اصلاح‌طلبان در لیست قرار گرفتند، اخلاقا نباید تغییر خط مشی دهند و نه ما باید چنین توقعی از آنها داشته باشیم. بلکه آنها باید در موقعیت خود سعی کنند که مواضع منطقی داشته باشند و ما انتظار نداریم به دلیل اینکه در انتخابات از آنها حمایت کردیم، کلا مشی و مرام سیاسی‌شان را یک‌شبه عوض کنند.

به هر حال آنها افراد شناخته‌شده‌ای هستند و طبیعی است که موضع‌گیری‌های خاص خودشان را داشته باشند. اما انتظار می‌رود که انتخاب‌ها و رفتارهایشان به هر حال با مجلس گذشته متفاوت باشد ولی این توقع به جا نیست که به دلیل اینکه در لیست امید بودند، اصلاح‌طلب شوند. اما برای آقای عارف مهم است که مردم فکر نکنند ایشان از باب ذینفع وارد کار سیاسی شدند و می‌خواهند به هوادارانشان نشان دهند که در تصمیم‌شان خیلی جدی و راسخ هستند. البته این خوب است و ما امیدوار هستیم که در آینده سیاسی هم با همین جدیت و قاطعیت آقای عارف را ببینیم.

از طرفی اینکه برخی سخن از کوتاه آمدن یکی از این دو نفر (عارف- لاریجانی) می‌کنند اصلا به نظرم درست نیست. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 آقای عارف گذشت کردند، مساله این بود که اگر این کار را نمی‌کردند، برنده طرف مقابل بود اما الان وقتی هر دو طرف به هم نزدیک هستند، گذشت کردن برای دفع هیچ خطری نیست و هیچ توجیهی ندارد.

به نظرم هر دو نفر باید روی مواضع خودشان باشند وسعی کنند که نظر طرفداران خودشان را جلب کنند ولی نهایتا امیدوار هستم با رایزنی از نمایندگان منتخب، قبل از اینکه بخواهند در صحن مجلس با همدیگر رقابت کنند، تکلیف کرسی ریاست مجلس دهم را مشخص کنند. البته این تکلیف را خودِ این دو نفر نیستند که باید مشخص کنند بلکه قاطبه نمایندگان هستند که باید تصمیم بگیرند. بنابراین امیدوار هستیم که نمایندگان موضع شان را روشن کنند و حالت ممتنع به خود نگیرند تا یکی از این دو نفر که از حمایت بیشتری برخوردار است، کاندیدا ریاست شود و همه به او رای دهند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار