مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. ارديبهشت 1395 - 12:58   |   کد مطلب: 17914
متسابقین و برگزیدگان سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، قاریان و متسابقین سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار به ایراد بیاناتی پرداختند.

 

متن کامل بیانات ایشان به این شرح است:

 

- بسیار جلسه شیرین و مطلوبی بود امروز بهره مند شدیم از تلاوت ها و هنرنمایی های قرآنی مردان و جوانان عزیزمان و خوش آمد عرض می کنیم به میهمانی که از کشورهای دیگر آمدند چه اساتید قرآنی که حضور دارند چه مسابقه دهندگانی که هستند. یکی از محسنات بزرگ این جلسات مسابقه قرآنی انس برادران مسلمان از کشورهای مختلف با یکدیگر است.

 

- خیلی سیاست های مختلف استکباری سعی می کنند ما را از هم جدا کنند ملت های مسلمان را نسبت به هم بیگانه کنند بلکه آنها را در مقابل هم قرار دهند ملت های مسلمان باید درست عکس این عمل کنند باید هر چه می توانند از هر راهی که ممکن است سعی کنند انس خودشان را با یکدیگر بیشتر کنند.

 

- یکی از راه ها همین تشکیل این گونه جلسات است. قرآن محور است قرآن مشترک است. نعمت بزرگ الهی است برای همه مسلمانان از این سفره اطعام معنوی الهی باید استفاده کنند. این جلسات و مسابقات قرآنی این فرصت را می دهد به همه که این کار را بکنند.

 

 

- یکی دیگر از برکات این جلسات این است که جوانان و مردم گوناگون با قرآن انس پیدا می کنند ما از قرآن دوریم این حقیقتی است امت اسلامی از قرآن دور است زندگی ما واقعیت های زندگی ما با حقایق قرآنی فاصله دارد ما باید خودمان را نزدیک کنیم و سعادت امت اسلامی به همین وابسته است که خودش را به قرآن و مفاهیمش و معارفش و درس های قرآن نزدیک کند یکی از راه ها همین است که قرآن مایه انس جوانان و مرد و زنان و مردان باشد این هم یکی از برکات این مسابقات است.

 

- تشکر می کنم از کسانی که این مسابقات را اداره کردند زحمت کشیدند و آن را مدیریت کردند. توجه داشته باشید امروز در دنیا برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین پول های گزافی خرج می کنند. کارهای بزرگی انجام می دهند. قدرت های طاغوتی عالم از اسلام واهمه دارند. از جامعه یک میلیارد و نیمی مسلمین واهمه دارند لذا همه تلاش را می کنند برای اینکه قدرت را از جامعه مسلمین با راه های مختلف سلب کنند. می دانند اسلام با متامع آنها مخالف است اگر صدای اسلام بلند شود این جور به ملت ها ظلم نمی شود. صدای اسلام را خاموش می کنند تا بتوانند مسائل مستضعفین عالم را از یادها ببرند. مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند. غصب یک کشور اسلامی را به فراموشی بسپارند. اگر ما تمسک به قرآن و هدایت قرآن کردیم خواهیم توانست بر این توطئه ها فایق بیاییم اگر به این مجاهدت ادامه دادیم پیروزی متعلق به ما است.

 

- باید متمسک به قرآن شد دنیای اسلام احتیاج دارد به این که به حبل الله تمسک کند خود را محکم کند. ایستادگی خود را تضمین کند. این احتیاج دنیای اسلام است. ما نباید ضعیف باشیم باید قوی باشیم، قوت فقط به سلاح نیست قوت به پول نیست، مبنای اصلی قدرت ایمان است پایداری است ایمان به خدا.

 

- خدای متعال فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله. اگر ایمان به خدا بود اگر کفر به طاغوت بود این تمسک به عروه الوثقی است این مایه قدرت و اقتدار است. در دنیای اسلام این را باید ترویج کنیم و بخواهیم متاسفانه در دنیای اسلام کسانی هستند که به جای تمسک به قرآن به طاغوت تمسک می کنند آنهایی که سیاست های آمریکا را در این منطقه اجرا می کنند. بر طبق میل و نظر آمریکا که طاغوت اعظم، شیطان اکبر، آمریکاست کسانی که بر طبق او سیاست عمل می کنند.

 

- کفر به طاغوت باید باشد؛ این که ملت ایران در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده، این نقطه اصلی اقتدار ملت ایران است. ما امروز ملت مقتدری هستیم. مسئله اسلام در ایران با مسئله فلان شخصیت دینی یا فلان شخصیت سیاسی فرق می کند. ما یک دولتیم. دولتی که امکانات دارد. یک ملت 80 میلیونی سلاح و اقتصاد و علم دارد. جمهوری اسلامی امروز این است.

 

- دشمن از اسلام مقتدر می ترسد دشمن از اسلام شجاع می ترسد. از جمهوری اسلامی به این جهت می ترسند و به این جهت حمله می کنند. حمله آنها از ترس آنهاست چون می ترسند.

 

 

- می دانند که مواضع جمهوری اسلامی مواضع اثرگذاری در دنیا است ما چون با ملت های مسلمان صادقانه حرف می زنیم و عمل می کنیم. آن چه که می گوییم عمل می کنیم دنبالش می رویم نتوانسته است فریب بدهد. جمهوری اسلامی و ملت ایران از تهدیدات استکبار نمی ترسد. ما نمی ترسیم. از وعده هایشان فریب نمی خوریم. این لازم است و باید دنبال کرد و آن چیزی است که امت اسلامی احتیاج دارد.

 

 

- متاسفانه بعضی از دولت های اسلامی به ملت های خودشان خیانت می کنند بعضی از دولت های اسلامی به امت اسلامی خیانت می کنند. زمینه نفوذ آمریکا را فراهم می کنند با طاغوت اعظم که رژیم ایالات متحده آمریکاست همکاری می کنند سیاست هایش را اعمال می کنند. این گرفتاری امروز مسلمانان است. گرفتاری امروز منطقه ما است. این خیلی گناه بزرگی است که مرتکب می شوند. آن چه که وظیفه همه ملت اسلام و امت اسلام است مبارزه برای روشنگری است. این در درجه اول هم علما مسئولند هم روشنفکران هم تحصیل کرده ها مسئولند هم همه کسانی که منبری دارند تریبونی دارند مسئولند روشنگری کنند. حقایق دنیای اسلام را برای مردمی که نمی دانند بیان کنند این روشنگری جهاد است.

 

- جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگیدن نیست، جهاد شامل جهاد فکری و عملی و تبیینی وتبلیغی و مالی است امروز به خاطر اینکه این فریضه تبیین را ما درست انجام ندادیم یک عده ای دچار گمراهی اند به خیال اینکه برای اسلام کار می کنند. علیه اسلامند. این گروه های تروریستی در منطقه ما که امنیت را از ملت های مسلمان سلب کرده اند آسایش را ملت های مسلمان گرفته اند. به جای دشمن، اینا با مسلمانان می جنگند. این گروه های تکفیری و وهابی ها کسانی هستند که کار دشمن را انجام می دهند.

 

 - کاری که دشمن می خواهد بکند برای دشمن انجام می دهند و بین مسلمانان اختلاف ایجاد کردند وقتی مسلمانان سرگرم جنگ شدند قضیه فلسطین فراموش می شود.

 

- باید تبیین و ورشنگری کرد. از این محافل قرآنی و اجتماعات استفاده کنید. شماها که از کشورهای مختلف آمدید ملت های خودتان را ارشاد و آگاه کنید آنها را به تعلیم قرآن و جهاد قرآنی به تبیینی که قرآن خواسته است بیان کنید.

 

- ان شالله خدای متعال زمینه را برای حرکت امت اسلامی قراهم خواهد کرد. اگر ما جهاد کنیم حرکت کنیم خدا هم کمک خواهد کرد. اگر تنبلی کنیم کاری که برعهده ماست. انجام ندهیم طبیعی است نباید انتظار کمک داشته باشیم . خداوند متعال به کسای که کار و تلاش می کنند کمک می کند. خدا به ملت هایی که حرکت می کنند کمک می کند. تلاش کنیم و حرکت کنیم خدا کمک می کند. شکی نیست که پیروزی از آن اسلام است. این جبهه کفر با همه توپ و تشری که می زنند این جبهه بالاخره در مقابل امت اسلامی مبارز و مجاهد وادار به عقب نشینی خواهد شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار