مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. ارديبهشت 1395 - 10:58   |   کد مطلب: 17963
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نتیجه بررسی و بازرسی حوزه انتخابیه اهر تا قبل از شروع مجلس دهم اعلام خواهد شد ولی در حوزه انتخابیه تبریز با توجه به تعداد صندوق‌های موجود ممکن است مقداری اعلام نتیجه به طول بیانجامد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از  شورای نگهبان سیامک ره‌‌پیک اظهار داشت: در مورد دو حوزه انتخابیه تبریز و اهر در کوتاه‌ترین فرصت اقدامات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در مورد حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به بازشماری داشت و با توجه به گزارشات و بازرسی‌های مقدماتی صورت گرفته، رأی به بازشماری آرای آن حوزه داده شد.

ره‌پیک اظهار داشت: در مورد حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز گزارشاتی حاصل شده و نیازمند این بوده که مجدداً بررسی دقیق‌تری صورت بگیرد و بازرسان به آنجا اعزام شوند.

وی گفت: نتیجه بررسی و بازرسی حوزه انتخابیه اهر تا قبل از آغاز مجلس دهم اعلام می‌شود ولی در حوزه انتخابیه تبریز با توجه به تعداد صندوق‌های موجود ممکن است مقداری اعلام نتیجه به طول بیانجامد.

رحیم شهرتی‌فر رئیس ستاد انتخاباتی تبریز، اسکو و آذرشهر پیش از این گفته بود، 903 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در دهم اردیبهشت وجود داشت که از این تعداد 714 شعبه آن مخصوص شهرستان تبریز و بقیه مربوط به شهرستان‌های آذرشهر و اسکو است.

گزارش فارس حاکی است، در دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به شرح زیر اعلام شده بود:

1 ـ زهرا ساعی  تعداد رأی 134131

2 ـ محمد حسین فرهنگی  تعداد رأی 116738

3 ـ شهاب‌الدین بی‌مقدار تعداد رأی 112345

4 ـ علیرضا منادی سفیدان تعداد رأی 109149

5 ـ محمد اسماعیل سعیدی  تعداد رأی 109042

6 ـ میر علی‌اصغر الموسوی تعداد رأی 107598

7 ـ عباس عباس‌زاده تعداد رأی 105346

8 ـ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تعداد رأی 100797

این گزارش می‌افزاید، در این مرحله که باید چهار نفر به مجلس راه می‌یافتند، محمداسماعیل سعیدی تنها با 107 رأی کمتر از علیرضا منادی از راه‌یابی به مجلس باز می‌ماند.

محمداسماعیل سعیدی به نتیجه انتخابات اعتراض کرد که به گفته وی در بازشماری آرای حوزه انتخابیه تبریز 400 رأی بیشتر نسبت به علیرضا منادی به دست آورده است.

اما با همه این وجود شورای نگهبان به بازشماری آرا در حوزه انتخابیه تبریز رأی داد.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیش از دو میلیون نفر جمعیت 6 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در مرحله انتخابات مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی به مجلس راه یافتند و تعیین چهار نماینده باقی مانده به مرحله دوم کشیده شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار