مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. ارديبهشت 1395 - 11:13   |   کد مطلب: 17970
عضو شورای اسلامی شهر همدان:
طرح جامع ترافیک همدان مغفول مانده است
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح جامع ترافیک همدان در سال‌های اخیر مغفول مانده است، گفت: برای خرید دوربین، اعتباری برای شهرداری ستاد تعریف نشده و باید از طریق شهرداری منطقه یک خریداری شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا الیاسی صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه امور اجرایی و عمرانی باید از سوی مناطق شهرداری انجام شود، اظهار کرد: در خصوص مباحث طرح شده از سوی معاونت‌های شهرداری نیز باید نظارتی صورت گیرد که این موارد تا چه میزان اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع ترافیک همدان در سال‌های اخیر مغفول مانده است، افزود: مشکلات ترافیکی متعددی در بلوار ارم وجود دارد به همین دلیل نصب دوربین‌های کنترل سرعت در این محدوده لازم و ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری منطقه یک برای خرید و نصب دوربین‌ها باید هر چه زودتر اقدام کند، خاطرنشان کرد: با تقسیم‌بندی‎های انجام شده این اقدام در حیطه وظایف شهرداری منطقه یک است زیرا برای خرید دوربین، اعتباری برای شهرداری ستاد تعریف نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل ارتباط مناسبی با مناطق دارد، گفت: این تعامل و ارتباط باعث پیشرفت امور می‎شود و اگر این مهم نبود در امور مربوطه مشکلاتی ایجاد می‌شد.

عباس صوفی با بیان اینکه واحد حمل و نقل و ترافیک در شهرداری مناطق مستقر شود، افزود: رفع معضل ترافیک یک بحث فنی و تخصصی است و اگر به این مهم اعتقاد داشته باشیم باید در هر منطقه واحد حمل و نقل و ترافیک وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری برخی از امور در حوزه حمل و نقل و ترافیک به پیمانکار امری غیر تخصصی است، خاطرنشان کرد: در معاونت حمل و نقل شهرداری همدان بسیاری از امور به صورت تخصصی مدیریت و انجام شده است.

صوفی تاکید کرد: ایجاد پارکینگ‌ها، مدیریت ترافیک شهری و دیگر امور مرتبط با ترافیک و حمل و نقل در معاونت حمل و نقل انجام می‎شود که با واگذاری این گونه موارد به پیمانکار غیر تخصصی نتیجه مورد نظر حاصل نمی‎شود.

وی با اشاره به اینکه انتظارات در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید بر ظرفیت و داشته‌ها منطبق باشد، افزود: بودجه و اعتبار کافی از جمله موارد مهم مد نظر است که تا به اندازه کافی وجود نداشته باشد نمی‎توان کاری انجام داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه اصلاح میدان امام حسین(ع) نیازمند اعتبار و بودجه است، گفت: با باز شدن بلوار جوان به بلوار ارم می‎توان یک معبر ترافیکی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: بهتر است برای مدیریت ترافیک و کاهش حوادث در بلوار ارم از یک مشاور ویژه و متخصص استفاده شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار