مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. ارديبهشت 1395 - 11:32   |   کد مطلب: 17979
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی 130 عکس از سه اثر حوزه تپه هگمتانه، دستکند ارزانفود و شهر زیرزمینی سامن به نمایش درآمده است.

به گزارش صدای دانشجو، علی مالمیر در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه گزارشی تصویری عکس و فیلم در دو دهه گذشته در داخل استان عرضه شده است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تمرکز بر کاوش‌ها و عملیات تپه هگمتانه، دستکند ارزانفود و شهر زیرزمینی سامن بوده است، افزود: تپه هگمتانه یکی از ارزشمندترین آثار همدان ایران و جهان و یکی از نامزدهای ثبت جهانی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه فقط سه حوزه عمده توجه شده است و امیدواریم در نمایشگاه‌های دستاوردهای میراث فرهنگی همدان بازدیدکنندگان بتوانند آشنایی بیشتر با کار میراث و سه مجموعه تاریخی داشته باشند.
مالمیر تصریح کرد: این نخستین نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی در دو دهه گذشته است و امیدواریم که مردم علاقه‌مند به میراث فرهنگی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 860 هزار نفر از کل اماکن تاریخی استان بازدید به عمل آوردند که از این تعداد 9 هزار نفر گردشگر خارجی بودند، افزود: این میزان بازدیدکننده با توجه به ظرفیت‌های استان ناچیز است.
استان همدان حدود یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی گردشگری دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار