مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. ارديبهشت 1395 - 23:59   |   کد مطلب: 18027
امام جمعه همدان گفت: بی‌عدالتی و بی‌قانونی است که یک عده حقوق میلیونی دارند و یک عده نان برای خوردن ندارند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از نافع به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‎الدین طه‎محمدی در خطبه‎های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مسئله امامت جدی‎ترین رکن اسلام است، اظهار کرد: دیگر ارکان اسلام نیز با توجه به رکن امامت دوام و قوام دارند.

وی با بیان اینکه با پایمال کردن امامت همه دین پایمال می‌شود، افزود: هرکس در زمان زندگی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد در شرک و جهالت مرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سخنرانی ماه رمضان امسال را به بحث مهدویت اختصاص می‎دهیم، خاطرنشان کرد: ماه رمضان امسال در روزهای طولانی است، اصل و وجود نماز نیز حضور قلب است که اگر به دلیل گرسنگی و خستگی نماز بدون حضور قلب باشد، فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل می‌توان نماز را بعد از افطار برگزار کرد، افزود: در مسجد قبا امسال ابتدا روزه‌داران افطار می‌کنند و بعد برای نماز به مسجد می‌آیند.

محمدی با بیان اینکه نباید شب‌های ماه رمضان را از دست دهیم، گفت: امسال یک ساعت پس از افطار مراسم در آرامگاه بوعلی پیرامون مهدویت برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آنان که با اسلام زاویه دارند اصل مهدویت را هدف قرار می‌دهند، بیان کرد: باید با جلسات و سخنرانی‌های مختلف شبهات سئوالات مربوط به مهدویت را پاسخ داد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه زمین در انتهای عمر خود به اختیار صالحان درمی‌آید، تبیین کرد: این مهم به دلیل خستگی مردم از ظلم، نابرابری و اختلاف طبقاتی است، مردم به دنبال عدالت هستند و این مهم را همه ادیان الهی قبول دارند.

وی با تأکید بر اینکه مهدویت مقوله بسیار مهمی است و احادیث بسیاری درباره حضرت مهدی(عج) از پیامبر و ائمه(ع) نقل شده است، یادآور شد: کسانی که می‎خواهند چراغ مهدویت را خاموش کنند ریشه‌شان خواهد سوخت.

محمدی با بیان اینکه استعمار در راستای مقابله با مهدویت اقدام به ساخت جعلی بهاییت و وهابیت کرده است، توضیح داد: شیعه باید آنقدر در دین خود محکم باشد که با هیچ طوفانی نلرزد، گفت: ابتدا باید طاغوت را گردن زد و از بین برد و بعد انقلابی شد.

محمدی با بیان اینکه برخی اعراب و در رأس آن عربستان به جنگ با اسلام روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت آنها ثروت و همه داشته خود را در اختیار انگلیس و استعمار قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حدیث وجود دارد که بالاترین و با فضیلت‌ترین  اعمال، انتظار فرج است، بیان کرد: امام زمان(عج) پس از ظهور مأموریت دارد که همه بدعت‎ها را نابود کرده و سنت‌های الهی را احیا کند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: بدون انتظار و قبول داشتن امام زمان (عج)، نماز و زکات و حج و دیگر اعمال فایده ندارد.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی بمباران تبلیغاتی برای از بین بردن دین جوانان و نوجوانان انجام می‌شود، گفت: بی‌عدالتی و بی قانونی است که یک عده حقوق میلیونی دارند و یک عده نان برای خوردن ندارند.

محمدی با تاکید بر اینکه از حضرت رسول (ص) روایت داریم که نگهداری دین در آخر زمان بسیار مشکل و سخت است، بیان کرد: شیعه واقعی در این دوران باید بسیار مجهز و آگاه و دانا باشد و بتواند از پس سئوالات و شبهات برآید.

وی با بیان اینکه بی‎‌تفاوتی و توجه به دنیا را باید کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: نگهداری دین در آخر زمان سخت است، آنان که دین خود را نگه می دارند پاداش بزرگی دارند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه روز نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) است، افزود: دشمنان، گروهک تروریستی داعش و اربابان داعش نقشه‌های مختلفی برای کشور جمهوری اسلامی می‌کشند و همه نقشه‌ها با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: امنیت در کشور ما مثال‌زدنی است و مردم در امنیت کامل زندگی می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه روز نیمه شعبان روز مستضعفین نیز نام دارد، خاطرنشان کرد: جشن‌ها و مراسم شادی در روز نیمه شعبان باید پررنگ باشد و باید به جوانان بابت برگزاری این جشن‌ها خسته نباشید گفت.

پایان پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار