مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. مرداد 1391 - 10:25   |   کد مطلب: 1804
مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام مردم را به راهپیمایی قدس دعوت کرد
مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام در بیانیه‌ای بر لزوم توجه به مسائل سوریه و میانمار در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام در آستانه روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

جهان امروز مقطع حساسی از حیات خود را سپری می‌کند و در حال عبور و گذار به سمت یک مرحله تازه است و در این شرایط حساس و پیچیده هر حرکت و عمل کوچکی مورد توجه اذهان بیدار و تحلیلگر قرار می‌گیرد و در تمامی معادلات گرچه اندک و ضعیف ولی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

یکی از این اتفاقات بزرگ جهان، بیداری اسلامی است. در طول تاریخ چنین وضعیتی در کشورهای اسلامی نبوده است و اینکه احساس هویت، احساس بیداری نه تنها در یک ملت، بلکه در کشورهای متعددی از کشورهای اسلامی پدید بیاید و این احساس بیداری و هویت بر پایه اسلام باشد، در گذشته اصلا وجود نداشته است.

مسلمانان بیش از یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و کشورها با قرار گرفتن در زمان و مکان حساس، موقعیت را بیش از پیش استراتژیک کرده‌اند. بنابراین این بیداری یک امر عادی نیست و نشان‌دهنده آغاز تحول در ساخت و نقشه جدید دنیاست.

 

در همین راستا خیزش ناموفق غرب به رهبری آمریکا، برای تسلط هرچه بیشتر بر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا می‌باشد که این حرکت‌های از قبل برنامه‌ریزی شده با شکست و افتضاح مواجه گشته و اکنون شیاطین بزرگی چون آمریکا و اسرائیل با حمایت‌های کورکورانه کشورهای اروپایی از ظلم و استبداد این شیاطین در منجلاب و گرداب بزرگی افتاده‌اند که خودشان موجب تشکیل آن شده‌اند و امروز شاهد آنیم که با شکل‌گیری موج جدیدی از اعتراضات در سراسر آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپا و وقایعی نظیر آشوب‌های گسترده مردمی و موج 99 درصدی ضد وال‌استریت و ضدسرمایه‌داری، خودسوزی‌های گسترده و پی‌درپی در کانون و مرکز توطئه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی و به وجود آمدن اختلافات درونی بین احزاب و گروه‌های حاکم وزیر غاصب صهیونیستی، برگی جدید از دوران فروپاشی و تزلزل نظام پوچ و پوشالی سلطه و سرمایه‌داری غرب ورق خواهد خورد و روز به روز به تحقق وعده الهی در نصرت، ظفر و پیروزی نهایی جبهه حق، که همان مسلمانان هستند نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم.

مسلمانان باید در سالروز جهانی قدس امسال با در نظر گرفتن تمامی جهات و شرایط روز جهان و اعلام برائت و دوری از دست نشاندگان مزدور کشورهای غربی با بصیرت، هوشمندی و تیزبینی با حضور حداکثری و همه جانبه در همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی موج اسلام‌خواهی، ضداستکباری و ضداستبدادی را تقویت نموده و مطالبات ذیل را بیان نمایند:

1- تاکید بر اتحاد، انسجام و همبستگی هرچه بیشتر و قوی‌تر در بین مسلمانان جهان و نیل به سمت تحقق و تشکیل امت واحده اسلامی

2- تاکید بر ادامه استقامت و پایداری مسلمانان مظلوم فلسطین تا آزادی اراضی اشغالی و قدس شریف

3- جلب توجه و حمایت تمامی مجامع بین‌المللی به خصوص جهان اسلام در به ثمر رساندن قیام‌های مردم مقاوم و رنج‌دیده فلسطین عزیز

4- حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی

5- تعطیل شدن سفارتخانه‌ها و قطع تمامی روابط رسمی و غیر رسمی کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان با رژیم صهیونیستی

6- توجه به مهمترین مسائل امروز جهان اسلام از جمله آزادی قدس شریف، محکومیت جنایات میانمار و محکوم کردن اقدامات تروریستی که با حمایت غرب و صهیونیست‌ها و توسط دولت‌های دست‌نشانده مزدور در سوریه انجام می‌گیرد.

در این روز بزرگ امت اسلام حمایت، همدلی و همراهی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام خواهد داشت و هرگونه جنایت و تضعیف مقاومت اسلامی را در هر نقطه جهان اسلام محکوم می‌کند، زیرا معیار حمایت ملت‌های مسلمانان از دولت‌هایشان در کنار مظلوم بودن و ایستادن در مقابل جبهه استکبار و حامیان آن و رژیم غاصب صهیونیستی است.

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام ضمن دعوت از اقشار مختلف آزادیخواهان جهان جهت شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ، برای مشاهده حضور هرچه بیشتر، قوی‌تر و مصمم‌تر در راهپیمایی و تجمع روز قدس لحظه‌شماری می‌کند، تا بار دیگر همه آزادگان جهان در اقصی نقاط این کره خاکی با قیام عظیم عبادی و سیاسی در این روز بزرگ مشتی محکم بر پیکره یاوه‌گویان و توطئه‌گران علیه یکتاپرستان وارد آورند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار