مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. خرداد 1395 - 10:16   |   کد مطلب: 18064
نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه کار مملکت با خواهش و التماس پیش نمی‌رود، گفت: دریافت حقوق 100 میلیونی برای مردم قابل هضم نیست و مدیران بانک‌ها به صحبت رئیس جمهور اعتنایی ندارند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به وضعیت نامطلوب اشتغال و افزایش روزافزون آمار بیکاری در جامعه، این روزها تصاویری از فیش‌های حقوقی چند 10 میلیون تومانی در فضاهای مجازی منتشر می‌شود که هر ایرانی را آزار می‌دهد.

هم‌اکنون در حالی از خزانه خالی، وجود مشکلات اقتصادی فراوان و نامعلوم بودن وضعیت رفع تحریم‌ها در بین مردم صحبت به میان می‌آید که برخی مدیران ارشد دولت با حقوق نزدیک به 100 میلیون تومان در حال امرار معاش هستند.

دریافت حقوق 100 میلیونی حق مدیران نیست

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره، اظهار کرد: در شرایطی که افزایش حقوق کارگران در یک سال به میزان 10 تا 20 هزار تومان است، گرفتن حقوق چند 10 میلیون تومانی برای برخی مدیران قابل قبول نبوده و حق آنها نیست.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا افزود: افراد بی‌شماری در کشور به عنوان انسان در حال تلاش و امرار معاش هستند و برای تامین مخارج تن و جسم خود را به سختی داده و آنها را به اجاره می‌دهند تا با فعالیت در بخش‌های تولید، صنعت و اقتصاد کشور به تامین خرج زندگی مشغول شوند.

وجود 5 میلیون تحصیل‌کرده بیکار

وی با اشاره به اینکه کار سخت کارگران و فعالان جامعه با افرادی که به پشت میز نشستن عادت کرده و قلم به دست می‌گیرند بسیار تفاوت دارد، بیان کرد: در حالی که امروزه 5 میلیون تحصیل‌کرده بیکار در کشور داریم و مسائل اقتصادی، اجتماعی و مالی زیادی در جامعه مشاهده می‌شود دریافت حقوق‌های نزدیک به 100 میلیون تومان برای افراد جامعه قابل هضم نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه ممکن است مدیرانی که حقوق بسیار بالا دارند ادعا کنند که قانون اجازه دریافت حقوق بالا را می‌دهد، تصریح کرد: در جواب این افراد باید گفت که قانون اجازه خیلی چیزها را داده است مثلا هم‌اکنون یک رئیس اداره دولتی می‌تواند در پایان سال با توجه به شاخص نرخ تورم و شاخص بانک مرکزی حقوق پرسنل خود را افزایش دهد و با لحاظ کردن قانون حقوق‌ها را می‌تواند به میزان سه برابر بالا ببرد ولی این امر را حق کارکنان ندانسته و هرگز دست به این کار نمی‌زند.

این مسؤول ادامه داد: همیشه کارکنان در دستگاه‌ها برای افزایش سنوات خود معترض هستند که چرا دولت تنها چند درصد ناچیز دست به افزایش حقوق و سنوات زده است.

دولت‌مردان با آگاهی کامل از خزانه کشور مسؤولیت پذیرفتند

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه برای مردم این حرف‌ها قابل شنیدن نیست، ادامه داد: دولت ولی و پدر کشور است همان‌طور که پدر یک خانواده نمی‌تواند در مقابل کار نکردن فرزندانش را از غذا خوردن منع کرده و آنها را برای عدم رفع گرسنگی متقاعد کند، دریافت حقوق نزدیک به 100 میلیون تومان برای مردم از سوی دولت قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برخی صحبت‌هایی که دولت‌مردان اعلام می‌کنند کشور را با خزانه خالی تحویل گرفتند، یادآور شد: این ادعا نیز قابل قبول نیست زیرا دولت‌مردان با مشاهده شرایط کشور و آگاهی از آن، مسؤولیت قبول کرده‌اند و بی‌اطلاع از خزانه کشور نبودند که مسؤولیت پذیرفتند.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه افرادی که سمت قبول کردند از وضعیت خزانه، پر یا خالی بودن آن اطلاع داشتند، ادامه داد: افراد با آگاهی از وضعیت خزانه به مسند رسیدند در حالی که با آگاهی از خالی بودن خزانه نباید مسؤولیت قبول می‌کردند.

مدیران بانک‌ها به دستور رئیس جمهور اعتنایی ندارند

این مسؤول بیان کرد: وقتی با پذیرش ظرفیت کشور مسؤولیت قبول کردیم باید به نحوی دست به جبران بزنیم و نباید در قبال مشکلات به حاشیه برویم.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در این زمینه راه حل برای جبران وجود دارد و مشکلی در این بخش نمی‌بینم، افزود: راه اصلی در این زمینه برخورد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه اگر دولت کمی با برخی دستگاه‌ها جدی برخورد می‌کرد به هیچ وجه این مشکلات را شاهد نبودیم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم‌اکنون به بانک‌ها دستور داده که ساختمان مازاد و تشریفات خود را بفروشند و به نقدینگی اضافه کنند در حالی که هیچ کس به حرف رئیس جمهور اعتنایی نکرد.

با خواهش، تمنا و التماس کار مملکت پیش نمی‌رود

این مسؤول با تاکید بر اینکه با خواهش کار مردم و کشور پیش نمی‌رود، گفت: اگر در مقابل بی‌تفاوتی بانک‌ها برخورد جدی انجام می‌گرفت و اعلام می‌شد که طی مدت سه ماه هر بانک از امر رئیس جمهور امتناع کند مدیرعامل و هیأت مدیره آن برکنار می‌شود کسی جرات عدم تمکین نداشت.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه باید تصمیمات کشور با ضمانت اجرا باشد، یادآور شد: با خواهش، تمنا و التماس کار مملکت پیش نمی‌رود.

وی بیان کرد: معتقدم با ظرفیت موجود نیز دولت می‌تواند دست به بسیاری از کارهای مفید و سازنده بزند ولی زمانی که مسائل سیاسی شده و رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد مشکلات به همراه آن ایجاد می‌شود.

یوسفیان‌ملا گفت: انتظار می‌رود دولت در برخورد با مشکلات تدبیر خاصی بیاندیشد و برای انجام امور با جدیت وارد شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار