مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. خرداد 1395 - 10:53   |   کد مطلب: 18077
مجمع نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه خطاب به نمایندگان مجلس دهم:
تصویب اعتبارنامه صادقی را منوط به عذرخواهی از دانشجویان بورسیه کنید
مجمع نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در نامه‌ای خطاب به نمایندگان منتخب دوره دهم مجلس با بیان اینکه سخنان صادقی (منتخب مردم تهران در مجلس دهم) درباره پرونده بورسیه‌ها مصداق ایراد تهمت اثبات نشده و نشر اکاذیب است، اعلام کرد: تصویب اعتبارنامه صادقی را منوط به عذرخواهی از دانشجویان بورسیه کنید

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، مجمع نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در نامه‌ای خطاب به نمایندگان منتخب دوره دهم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سخنان صادقی (منتخب مردم تهران در مجلس دهم) درباره پرونده بورسیه‌ها مصداق ایراد تهمت اثبات نشده و نشر اکاذیب است، بر همین اساس از منتخبان مجلس دهم می‌خواهیم تصویب اعتبارنامه صادقی را منوط به عذرخواهی از دانشجویان بورسیه کنید.

در ابتدای این نامه با اشاره به لزوم بیان مسائل مربوط به حقوق شهروندی دانشجویان بورسیه و ضرورت پایبندی نمایندگان مجلس به این حقوق و لحاظ آن در امر بررسی اعتبارنامه ها، آمده است: پرونده دانشجویان مظلوم بورسیه یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی است که با اغراض سیاسی و پشتیبانی عناصر پشت پرده، به صورت غیرقانونی، به سیستم علمی و پژوهشی کشور تحمیل شده است. واهی بودن اتهامات به دانشجویان بورسیه بارها اثبات شده است که شرح آن را می توان از اسناد کمیسیون اصل نود دوره نهم مجلس شورای به دست آورد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اخیرا شخصی به نام محمود صادقی از منتخبان این دوره از حوزه انتخابیه تهران، با اهداف سیاسی خاص و به منظور تامین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند ضدانقلاب و رسانه‌های همسوی داخلی و دادن تنفس مصنوعی به پروژه مرده بورسیه‌های غیرقانونی، در مسیر همکاران سابق فتنه‌گر خود مانند غلامی قدم برداشته و بافته های خیالی خود را به عنوان اتهام دانشجویان بورسیه تکرار کرده است.

مجمع نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه تأکید کرد: نماینده مردم وظیفه دفاع از حقوق شهروندی موکلان خود را به عهده دارد و مطابق تایید نهادهای نظارتی که اعلام کرده‌اند بورسیه های دولت قبل براساس قانون اعطا شده است، گفته‌های صادقی مصداق نقض حقوق شهروندی، ایراد تهمت اثبات نشده و نشر اکاذیب است.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: جای این سوال باقی است که این چه نماینده‌ای است که هنوز فرصت خدمتش آغاز نشده، شلاق تهمت و ظلم را به دست گرفته و بر آبروی نزدیک به 4 هزار دانشجوی بورسیه می‌زند؟ آیا این شخص رد شده در این آزمون که دقیقا نقطه مقابل منویات رهبر معظم انقلاب را اتخاذ کرده، صلاحیت تایید اعتبارنامه را دارد؟ کسی که نیامده اینگونه ظالمانه و خلاف موازین حقوقی و اخلاقی موضع می‌گیرد اگر در تریبون نمایندگی قرار گیرد چه خواهد کرد؟

مجمع نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در پایان نامه خود تأکید کرد: از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که در تأیید اعتبارنامه ها حداکثر دقت را به خرج داده و مانع حضور ناقضان حقوق شهروندی در کسوت وکالت مردم شوند یا تصویب اعتبارنامه اشخاصی مانند آقای صادقی را منوط به عذرخواهی از دانشجویان بورسیه کنند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار