مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. خرداد 1395 - 11:16   |   کد مطلب: 18081
چند خانه‌باغ و باغ‌رستوران واقع در مناطق مریانج و حیدره با حکم دادستانی تخریب شدند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، جهاد کشاورزی شهرستان همدان با همکاری شهرداری مریانج درصدد هستند تا از رشد قارچ‌گونه خانه‌باغ‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

یک معضل اساسی که امروزه مراتع و باغات جاده حیدره به مریانج و مریانج به امامزاده محسن (ع) را تهدید می‌کند، ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین تغییر کاربری آنهاست که البته عزم خوبی برای مبارزه با آن در بین مسؤولان جهاد کشاوری و شهرداری‌ها در دیده می‌شود.

این ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر نابودی منابع طبیعی تاثیر زیادی در کاهش میزان تولید برخی از محصولات کشاورزی خواهد داشت که جهاد کشاورزی شهرستان همدان با همکاری شهرداری مریانج و شهرداری همدان با حضور در این مناطق چندین خانه‎باغ و باغ رستوران را تخریب کردند.

در این عملیات تخریب، نماینده دادستانی استان، نماینده امور اراضی استان، مشاوران حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان، نمایندگان شهرداری مریانج، نمایندگان شهرداری همدان و فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی حضور داشتند.

در این عملیات تعداد زیادی از باغ رستوران‌ها، خانه‌باغ‌های غیر مجاز و ده‌ها دیوارهای دور باغ‌ها تخریب شد.

یک باغ رستوران بسیار معروف در جاده حیدره نیز به طور کامل تخریب شد که البته عملیات تخریب خانه‌باغ‌ها همچنان در هفته آینده ادامه خواهد داشت، خانه‌‎باغ‌هایی که حکم تخریب آنها صادر شده است، به طور کامل تخریب خواهند شد.

با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در باغات، به شدت برخورد خواهیم کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تخریب این خانه‌باغ‌ها اظهار کرد: احداث خانه‌‌باغات در محدوده مریانج به حیدره و امامزاده محسن(ع)، غیر قانونی است.

جواد رشیدی ادامه داد: امروز نزدیک به 10 خانه باغ، یک باغ رستوران و 30 مورد دیوارکشی طبق احکام صادره تخریب شدند.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته در چندین نوبت اخطار کتبی و شفاهی به مالکان آنها برای تخریب این باغ‌ها صادر شده بود که متاسفانه اتفاقی از سوی این مالکان رخ نداده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیان کرد: در آخرین اخطاریه نیز خواهان جمع‎آوری وسایل داخل این ویلاها شده بودیم که باز هم توجهی نشد.

وی تاکید کرد: با حضور نماینده دادستانی و نیروی انتظامی قفل‌های این خانه باغ‌ها شکسته شده و وسایل داخل آن به بیرون انتقال داده شد و بعد از صورتجلسه اموال، اقدام به تخریب کردیم.

رشیدی خواهان عدم ساخت و ساز شهروندان در مناطق کشاورزی شد و گفت: هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع است و پایانی جز تخریب را در بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دیوارکشی باغ‌ها در راستای ضوابط تغییر کاربری نیست، افزود: دیوارکشی بین باغات مطلقاً منع شده و هرگونه دیوارکشی طبق قانون تخلف بوده است و باید تخریب شود زیرا تغییر کاربری نیز امکان‎پذیر نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ساخت خانه کارگری را تنها مجوز ساخت و ساز در باغ‌ها عنوان کرد و افزود: در سال 89 مصوب شد برای احداث خانه‌باغ‌ها در استان، باغداران می‌توانند با داشتن باغ‌هایی به متراژ یک‌هزار و 500 متر مربع مساحت، مجوز ایجاد 20 متر بنا خانه کارگری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شرط صدور مجوز ساخت را در تفکیک سند 6 دانگ قرار می‌دهد که این برای برخی از واحدها با وجود قانون منع تفکیک، امکان‌پذیر نیست.

رشیدی با اشاره به عدم دخالت جهاد کشاورزی در امور مربوط به محدوده قانونی شهرها، خاطرنشان کرد: دخالت جهاد کشاورزی در خارج از محدوده حریم شهری است که البته در داخل حریم شهری نیز از سوی طرفین شهرداری و جهاد کشاورزی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه تخریب این باغ رستوران و خانه باغ‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: هفته آینده نیز تعداد زیادی نیز به طور کامل تخریب خواهد شد که عمده آنها در مسیر جاده مریانج به امامزاده کوه(محسن) خواهد بود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار