مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. خرداد 1395 - 21:48   |   کد مطلب: 18101
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید مقصودی برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، با حضور مسئولین بسیج دانشجویی استان همدان و مسئولین دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان محمد مهدی یوسفی دانشجوی دوره کارشناسی علوم تربیتی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی جدید پردیس شهید مقصودی معرفی شد و از زحمات میلاد مرادی مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس شهید مقصودی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام سبحانی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک این انتصاب و تشکر از زحمات مسئول قبلی، بسیج را یکی از برکات بزرگ این انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد، نقش مثبت بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست و دوست و دشمن به این امر واقفند و اعتراف می کنند.

ایشان بسیج را شجره ی طیبه ای دانستند که تجزیه و تحلیل آن در مواقع مختلف و حساس، بر ایفای خوب مسئولیت ها توسط این نهاد مهر تایید می زند و این نکته را یاد آوری می کند که بسیج و بسیجی باید همواره الگو بوده و احیاگر فرهنگ ناب اسلامی باشند و این همان موردی است که ما باید همیشه به دنبال تحقق آن باشیم.

وی در ادامه اشاره کردند؛ از آنجا که بنیانگذار این شجره طیبه حضرت امام (ره) بوده اند و این وجه، باعث تقدس بسیج می شود لذا باید، رفتار و منش بسیجیان طوری باشد که افراد کم تقید یا حتی معاند هم از آن درس بگیرند و این عمل خوب باعث اصلاح آنها شود.

 علیرضا علی صوفی مدیریت امور پردیس های استان همدان نیز با خیر مقدم به حاضرین و با یاد امام راحل عظیم الشان (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، ضمن بیان جایگاه و عظمت بسیج و بسیجی، خصوصیاتی را برای بسیج به عنوان یک نهاد اسلامی بر شمرد.

مردمی بودن بسیج اولین خصلتی بود که دکتر علی صوفی به آن اشاره کرد و یاد آور شد، این نهاد از دل مردم و بدون بوروکراسی به وجود آمده و کارایی و تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت ایران اسلامی داشته است.

ایشان در نگاهی به گذشته، گوشه ای از تاریخ صدر اسلام را بیان و با تقسیم آن به مرحله اول که روحیه جهادی بر حرکت های نظامی غالب بوده و همین موضوع راه و زمینه را برای ایجاد مرحله دوم یا همان مرحله تمدن اسلامی هموار کرده، اشاره کرد. وی افزود، در همین موقع و با ایجاد این شرایط مناسب بود که رستاخیز علمی نیز آغاز و ثمره ی آن در حال حاضر با تلاش جوانان مومن و نیروهای انقلابی در صنایع مختلفی نظیر هسته ای به ثمر نشسته است.

علی صوفی ادامه داد؛ دو خصلت دیگر مد موقعیت سنجی و فرا جناحی عمل کردن بسیج بود که علی صوفی با تشریح آنها، همه ی این موارد را عامل ارتقای مجموعه ی دانشگاه فرهنگیان دانست که این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

فریادرس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی نیز، انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی دانسته و پیشرفت و تداوم آن را ناشی از عمل و توجه به امر ولایت و عمل به مضامین فرهنگی دانست. وی افق دید حضرت امام (ره) را جهانی بر شمرد و گفت: تشکیل تمدن اسلامی مد نظر امام راحل (ره) بوده که از دو مرحله آن گذر کرده ایم و در مرحله ایجاد دولت اسلامی متوقف شده ایم و برای خروج از این رکود باید روحیه انقلابی گری خودمان را تقویت کنیم و با عبور از این مرحله به مرحله تمدن اسلامی تحت لوای حضرت ولی عصر(عج) برسیم.

فریادرس نقش دانشگاه فرهنگیان را در آینده سازی این مرز و بوم بی بدیل دانست و گفت، حمایت همه جانبه مسئولین دانشگاه فرهنگیان و شخص دکتر صوفی و مدیریت قبلی دانشگاه از بسیج دانشجویی، باعث ارتقا بصیرت و جایگاه بسیج در این دانشگاه شده و خواستار تداوم این حمایت ها هستیم.
در پایان مسئولین از زحمات اعضای سابق بسیج دانشجویی پردیس شهید مقصودی تقدیر به عمل آوردند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار