مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. خرداد 1395 - 12:02   |   کد مطلب: 18110
ماجرای آمار روزنامه‌های اصلاح‌طلب که از زمین تا آسمان با واقعیت فرق داشت
اصلاح‌طلبان مجلس «آب» رفتند یا به آن‌ها آب بستند؟+تصاویر
انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس دهم با ۲۳۷ رای نشان داد آمارهای متناقض رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره ترکیب سیاسی مجلس بیشتر بر اساس آرزو و ایده‌آل‌های خودشان بوده تا واقعیت‌های موجود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، در رای گیری امروز (95/3/11) خانه ملت، علی لاریجانی توانست با 237 رای، رئیس مجلس دهم شود.

نتایج رای‌گیری رئیس و هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان داد آمارهای جسته و گریخته و البته متناقض رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره ترکیب سیاسی مجلس (اصولگرا و اصلاح طلب بودن نمایندگان جدید) بیشتر بر اساس آرزو و ایده آل‌های خودشان بوده تا واقعیت‌های موجود!

نکته‌ای که نباید به سادگی از آن گذشت، صحت آمار خبرگزاری فارس درباره ترکیب سیاسی مجلس دهم است، که بعضا با بی‌اخلاقی رسانه‌ای در موارد مختلف از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب متهم به عدم‌شفافیت در اطلاع‌رسانی می‌شود!

خبرگزاری فارس در مورخ 95/02/11 و پس از پایان اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم، در تحلیل ترکیب نهایی مجلس دهم نوشت: «در بررسی های صورت گرفته، اصولگرایان 126 کرسی، اصلاح طلبان 112 کرسی، مستقلین 42 کرسی و اعتدال گرایان نیز 9 کرسی را در انتخابات مجلس دهم از آن خود کردند».(اینجا) اما در مقابل روزنامه های اصلاح طلب، اکثریت اعضای منتخب مجلس دهم را اصلاح طلب نامیدند و اصولگرایان را اقلیت معرفی کردند.

 

 * روزنامه اعتماد، در گزارشی در روز یکشنبه 95/02/11 با رسم جدول، اصلاح‌طلبان راه یافته به مجلس را 121 نفر و اصولگرایان را 83 نفر اعلام کرد.

 

همچنین روزنامه شرق در این روز، در آماری متناقض، 5 نفر دیگر را به اصلاح‌طلبان اضافه کرد و تعداد آنها را به 126 نفر افزایش داد! و 3 نفر را نیز از اصولگرایان کم کرد تا تعداد اصولگرایان مجلس دهم به زعم این روزنامه تنها 80 نفر باشد.

 

روزنامه آفتاب هم اصلاح‌طلبان مجلس را حداقل 122 نفر عنوان کرد.

 

اما روزنامه اصلاح‌طلب نزدیک به هاشمی رفسنجانی، یعنی آرمان، در اعلام نتیجه انتخابات نامی از اصلاح‌طلبان نبرد!

این روزنامه در گزارشی نوشت: بر اساس آمار‌های مرحله اول و مرحله دوم انتخابات مجلس، در مجموع 122 نفر از کاندیداهای لیست امید به مجلس دهم راه یافتند.

 

روزنامه قانون هم نوشت: بر اساس نتایج به دست آمده کاندیدای لیست امید با به دست آوردن 120 کرسی توانستند اکثریت مجلس دهم باشند. اصولگرایان با 83 کرسی بعد از اصلاح طلبان قرار دارند و درنهایت مستقلین با 81 کرسی بعد از اصولگرایان قرار دارند.

 

بررسی تاریخی روزنامه‌های فوق نشان می‌دهد که تعداد اصلاح‌طلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز رای‌گیری ریاست مجلس آب نرفته‌اند بلکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب در ترکیب نهایی مجلس به لیست خود آب بسته بودند!

 

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار