مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. خرداد 1395 - 9:57   |   کد مطلب: 18127
مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تکلیف ملی‌پوشان اوزان ۶۵، ۹۸ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ریو در تورنمنت ارمنستان مشخص می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، امیر توکلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره علت عدم حضور یزدانی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی گفت:‌ یزدانی هنوز نمی‌تواند تمرینات کشتی را انجام دهد و هنوز آمادگی حضور روی تشک را ندارد این فرصت را به او دادیم تا در این مدت تمریناتش را ادامه دهد چرا که 10 روز پس از جام جهانی باید در تورنمنت عربستان روی تشک برود.

وی ادامه داد: یزدانی از شنبه مرور فن روی تشک و تمرینات کشتی را آغاز خواهد کرد. ما هم طبق فرآیند می‌توانستیم از طحان و محمدی در جام جهانی استفاده کنیم. با توجه به تجربه کم بین‌المللی محمدی این فرصت خوبی برای این کشتی‌گیر است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: تمریناتی که آزادکاران در حال حاضر انجام می‌دهند برای موفقیت در المپیک است و در فشار تمرینات در جام جهانی شرکت خواهیم کرد. البته شرایط امسال بسیار سخت‌تر از سال‌های گذشته است چرا که برای تکرار قهرمانی باید با تمام حریفان اصلی‌مان از جمله روسیه، آذربایجان و آمریکا مبارزه کنیم.

توکلیان در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد آزادکاران در جام جهانی می‌تواند در باز شدن گره‌های برخی اوزان مانند 65 و 125 کیلوگرم و رفع ابهام به منظور معرفی ملی‌پوش این اوزان در المپیک کمک کند یا نه گفت: عملکرد آنها بی‌تأثیر نخواهد بود اما با توجه به اینکه رقابت‌ها با 2 کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود و از طرفی مسابقات به صورت دوره‌ای نیست و تیم به تیم برگزار می‌شود نمی‌توان ارزیابی چندان مناسبی از عملکرد کشتی‌گیران داشت. همچنین امکان دارد با توجه به شرایط مسابقه حتی یک کشتی‌گیر در 4 دیدار روی تشک برود و فرصت به نفر دوم نرسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود با برنامه‌ریزی دیگری امکان حضور کشتی‌گیران در اوزانی که کادر فنی ابهام دارد در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان فراهم شود، گفت: با توجه به اینکه این تورنمنت 2 روز بعد از جام جهانی برگزار می‌شود این امکان وجود نداشت هرچند که میدان بسیار خوبی برای ارزیابی مدعیان بود اما این مسابقه را به خاطر جام جهانی از دست دادیم. با توجه به اینکه برخی از حریفان اصلی و از جمله کشتی‌گیران روس قرار است در آنجا شرکت کنند خیلی خوب بود در آن مسابقه شرکت می‌کردیم اما حضور در جام جهانی این فرصت را از ما گرفت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره علت عدم حضور جوکار در وزن 86 کیلوگرم به انتخاب بیات در این وزن گفت: ترکیب تیم ملی براساس شرایط تمرینی آزادکاران در اردوهای تیم ملی انتخاب شد. رضا بیات در جام تختی و تورنمنت اکراین کشتی‌های خوبی گرفت و در تمرینات هم پیشرفت قابل توجهی داشت به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فرصت به او داده شود.

توکلیان درباره شرایط سیداحمد محمدی نیز گفت:‌محمدی پذیرفته است که باید با همین پای مصدوم کشتی بگیرد. حالاهم در اردوها تمرینات را به خوبی پیگیری می‌کنند و تکلیف وزن 65 کیلوگرم هم در ارمنستان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار