مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1395 - 19:16   |   کد مطلب: 18158
نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن روزهای آینده عملیات گسترده‌ای برای مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در حضرموت یمن آغاز می‌کنند.

به گزارش صدای دانشجو، سرهنگ «حسام عبدالرزاق الاهری»، یکی از فرماندهان ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های انقلابی یمن آماده یورش بزرگ به تروریست‌ها و از جمله القاعده در استان حضرموت در جنوب شرق یمن می‌شود.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن قرار است طی روزهای آتی عملیات گسترده‌ای را برای نجات از هسته‌های خفته وابسته به گروه‌های تروریستی و از جمله داعش و القاعده را به اجرا گذارند.

این منبع امنیتی با اشاره به اینکه بیش‌تر خانواده‌ها به دلیل حوادث تروریستی، حضرموت را ترک کردند، گفت: حمله نیروهای نظامی یمن به القاعده در «وادی سر» با موفقیت به پایان رسید.

منطقه یکم نظامی، به فرماندهی سرلشکر «عبدالرحمن الحلیلی» با هدف تامین امنیت مناطق استقرار عناصر القاعده در وادی سر، این منطقه را هدف حمله زمینی گرفته و توانست آنجا را تحت سیطره کامل بگیرد.

قبل از این حمله، منطقه وادی سر که وادی الموت خوانده می شد یکی از مهم ترین پایگاه های عناصر وابسته به گروه های تروریستی بود که در آن پادگان آموزشی عناصر القاعده واقع بود کما اینکه در آنجا بمب‌های دستی ساخته شده و خاستگاه تروریست‌هایی بود که دست به عملیات انتحاری می‌زدند.

بخش‌های وسیعی از استان حضرموت از استان‌های بزرگ یمن تحت اشغال گروه‌های تروریستی است.

یمن حدود یکسال است که در معرض تجاوز نظامی عربستان و متحدانش قرار دارد و مردم این کشور قربانی زیاده خواهی و خوی استکباری حکام سعودی هستند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار