مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1395 - 20:20   |   کد مطلب: 18178
مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: آزادی بیان و قلم را نمی‌توان مانند یک نقاب به صورت زد و در عمل با هر رسانه‌ای که زبان به نقد باز کند به شدت برخورد کرد.

به گزارش صدای دانشجو، مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با استقبال از صحبت‌های رئیس جمهوری در ضیافت افطار با اهالی رسانه که بیان داشته «حضور رسانه منتقد منصف به اندازه رسانه‌های حامی دولت، ضروری و مفید است» گفت: اکنون 4 سال از فعالیت این دولت می‌گذرد اما مطالبی همانند آنچه در شعارهای انتخاباتی و همچنین بارها در نشست‌های مختلف خبری مبنی بر ضرورت آزادی بیان و قلم و همچنین شعار استقبال از مخالف و منتقد بیان می‌شد، با کارنامه عملی دولت چندان منطبق نیست.

وی در ادامه گفت: احضار، اخطار و بستن رسانه‌های مختلف که عمدتاً از منتقدین دولت هستند مانند کیهان، وطن امروز، 9 دی و غیره، چهره دولت را در اذهان عمومی که خواستار شنیدن و تحمل صداهای مختلف هستند، مخدوش می‌کند.

بصیری گفت: رسانه‌ها از هر جناح و حزب و سمت و سو که باشند زبان لایه‌های مختلف جامعه هستند و برخورد با رسانه‌های دلسوز همانند بستن دهان مردم است و قطعا این موضوع با شعار اعتدال و تحمل مخالف، زاویه زیادی دارد. این دوگانه گفتاری-رفتاری، به ضرر مسئولان تمام خواهد شد و آنان را از شنیدن صدای اقشار جامعه محروم خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: مثلاً در همین روزهای اخیر سایت جهان نیوز با استناد به بند ١١ ماده ٦ و مستند به تبصره ذیل ماده ١٢ قانون مطبوعات،توقیف می‌شود که این بند می‌گوید رسانه مجاز به «پخش‌ شایعات‌ و مطالب‌ خلاف‌ واقع‌ و یا تحریف‌ مطالب‌ دیگران‌» نیست و در تبصره ماده 12 نیز برای تخلفاتی، از جمله همین تخلف گفته است «هیأت‌ نظارت ‌می‌تواند نشریه‌ را توقیف‌ نماید و در صورت‌ توقیف‌ موظف‌ است‌ ظرف‌ یک‌ هفته‌ پرونده‌ را جهت‌ رسیدگی‌ به‌ دادگاه‌ ارسال‌ نماید» اما این هیأت بیان نمی‌کند که سایت جهان نیوز پخش چه شایعه یا خلاف واقع و تحریفی داشته است.

وی گفت: این رویه اهالی رسانه، حتی آنانی که هم خط دولت هستند را نیز نگران خواهد کرد که مبادا این سبک برخورد با مخالف، نهادینه شود و با روی کار آمدن دولت‌های دیگر در سالیان آتی، مسیر حذف رسانه و قلم همچنان هموار بماند. آزادی بیان و قلم را نمی‌توان مانند یک نقاب به صورت زد و در عمل با هر رسانه‌ای که زبان به نقد باز کند به شدت برخورد کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان گفت: دولت باید آستانه تحملش را بالا ببرد و نقد را با نقد پاسخ بدهد. اگر انتقادی از دولت می‌شود باید پاسخ منطقی به آن داده شود. با بستن رسانه‌ها مشکل دولت حل نمی‌شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار