مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1395 - 20:31   |   کد مطلب: 18182
تحلیلگر سیاسی یمن مواضع هیات انصار الله در کویت را مثبت توصیف و تاکید کرد: دشمن سعودی و مزدورانش به دنبال اصلاح یمن نیستند، بلکه قصد پایمال کردن شرافت ملت یمن را دارند.

به گزارش صدای دانشجو، «عبدالصالح السلامی»، تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا مواضع هیات انصار الله در کویت را مثبت توصیف و تاکید کرد: دشمن سعودی و مزدورانش به دنبال اصلاح یمن نیستند بلکه قصد پایمال کردن شرافت ملت یمن را دارند.

وی افزود: در پی پایان تبادل اسرا بین ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی با گروه‌های تروریستی در تعز هیات انصار الله ثابت کرد که هیات ریاض از خود چیزی ندارد.

السلامی ادامه داد: مواضع انصار الله در کویت مثبت و نافع کشور است چون خواسته‌های ملت یمن را در مذاکرات مطرح می کند.

سخنگوی انصار الله دیروز در بیانیه‌ای گفت: واقعیت ثابت کرد که هیات مزدوران سعودی چیزی از خود ندارد و با گذشت بیش از یک ماه از تشکیل کمیته اسرا و بازداشتی‌ها نتوانست گامی عملی در این خصوص بردارد و همچنان با تعلل و مانع تراشی مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود.

وی تاکید کرد: همین امر، درستی تماس مستقیم با افراد ذیربط و نیروهای میدانی در بسیاری از اقدامات لازم را تایید می کند چون کسی که چیزی در اختیار ندارد قادر به اعطا کردن نیست.

طرح تبادل اسرا و زندانیان انصار الله و شبه نظامیان وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن دیروز شنبه در تعز اجرا شد.

 طرح تبادل اسرا و زندانیان شامل آزادی 76 نفر از شبه نظامیان وابسته به هادی در مقابل آزادی 118 نفر از اسرای وابسته به انصار الله شده است.

در جریان گفت‌وگوهای صلح یمن که در کویت برگزار می‌شود کمیته‌ای تحت نظارت سازمان ملل با عنوان کمیته اسرا تشکیل شده که با برگزاری نشست‌های مکرر به دنبال رسیدن به توافقی برای آزادی شمار بیشتری از زندانیان و اسرای دو طرف درگیر در یمن است.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله  17 خرداد گفته بود  گفت‌وگوها در کویت ادامه دارد و سازمان ملل همۀ تلاش‌ خود را برای ادامۀ آن را به کار می‌گیرد، اما مواضع نماینده سازمان ملل در امور یمن جانبدارانه است.

الحوثی با تاکید بر عدم پایبندی ائتلاف سعودی در توقف حملات به یمن افزود ادامۀ حملات هوایی عربستان نشان می‎دهد که طرف مقابل به حل سیاسیِ بحران یمن توجهی ندارد.

به گفتۀ منابع داخلی یمن، در حملات مرگبار عربستان به یمن طی 15 ماه اخیر عمدتاً مناطق غیرنظامی هدف قرار گرفته و بیش از 9 هزار و 600 نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار