مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 17:49   |   کد مطلب: 18201
در آیین رونمایی از۷ اذان تازه مصوب شورای عالی قرآن به پخش روزانه ۲۶۰ وعده اذان از شبکه‌های رسمی کشورمان اشاره شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، در آیین رونمایی از هفت اذان تازه مصوب شورای عالی قرآن امروز 30 خرداد در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه ما باید مؤذنان را تکریم کنیم، اظهار داشت: مؤذنان ما را به یاد حق تعالی می‌اندازند لحظات خوش با خدا بودن در هنگام نماز با صدای آنها رقم می‌خورد.

وی با اشاره اینکه رادیو قرآن به جهت ارتباط با دوستان شورای عالی قرآن کار رونمایی از این هفت اذان جدید را برعهده گرفته است،‌ افزود: امیدواریم همه ایرانیان از تمامی اذان‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود بهره بگیرند. امروز از اذان‌های اساتیدی همچون محمدحسین سبزعلی، رحیم خاکی، محمدرضا لطفی‌نیا و علی قاسم‌آبادی از قاریان برجسته کشورمان و همچنین سه اذان اساتید مصری همچون محمد طوخی، متولی عبدعال و هلباوی رونمایی می‌شود.

در ادامه این مراسم علی‌اکبر حشتمی معاون نظارت شورای عالی قرآن با بیان اینکه حدود 95 شبکه رسمی در کشور داریم، اظهار داشت: به غیر از شبکه‌های مجازی که در اختیار صداوسیما است حدود 95 شبکه رسمی در تهران، مراکز استانی و برون‌مرزی فعالیت می‌کنند که 260 وعده در روز از این شبکه‌ها اذان پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اذان ما را به سمت وحدت و رستگاری دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: در ماه 7800 وعده و در سال 96 هزار بار اذان پخش می‌شود. ما هم‌اکنون 26 اذان مصوب در کشور داریم که 2 اذان آن اواخر سال گذشته مصوب و از رسانه ملی پخش شد. پنج اذان دیگر نیز از قاریان ممتاز کشورمان امروز رونمایی شد که در مجموع تعداد اذان‌های مصوب قاریان میهن اسلامی‌‌مان به 31 اذان مصوب رسید.

حشتمی با بیان اینکه در مراکز مهاباد و کردستان هر روز 2 وعده اذان برای شیعیان و اهل سنت پخش می‌شود، گفت: اذانی که برای برادران اهل سنت در زمان تعیین شده پخش می‌شود از ملا نجم‌الدین و همچنین اساتید مصری است.

معاونت نظارت شورای عالی قرآن در ادامه به روند تصویب اذان‌ها اشاره کرد و افزود: حتماً باید با حضور 11 نفر از کارشناسان اذان‌ها استماع و ارزیابی شود. یکی از دلایل اینکه برخی می‌گویند تعداد اذان‌های مصوب کم است کمبود اذان‌گوها هستند چرا که گفتن اذان گفتن جرأت ویژه می‌خواهد.

وی با اشاره به ما دوست داریم تمام قاریان برجسته و ممتاز کشورمان اذان نیز بگویند، تصریح کرد: از همین‌جا از قاریان خوب کشورمان می‌خواهم تا به اذان‌گویی نیز روی آورند تا به جایی برسیم که اگر قرائتی پیش از اذان پخش می‌شود همان قاری اذان را نیز بگوید.

در ادامه این برنامه قاریانی که اذان آنها به تصویب شورای عالی قرآن رسیده بود به بیان خاطراتی پرداختند و پس از آن با حضور مسئولان از عباس امام‌ جمعه، رحیم خاکی، سبزعلی، محمدرضا لطفی‌نیا و علی‌اکبر حشتمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار