مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 18:03   |   کد مطلب: 18206
استاندار همدان از تشکیل بنیاد سردار شهید همدانی در زادگاهش خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در همدان با بیان اینکه وطن‎پرستی و دفاع از سرزمین در همه ملت‌ها، اعتقادات و جوامع بشری به عنوان یک کار اساسی و بنیادی وجود دارد اما این موضوع در ایران اسلامی قابل مقایسه با سایر ملل نیست، اظهار کرد: فداکاری و ازخودگذشتگی در ایران به معنای واقعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل، شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت هر سه ماه یکبار باید برگزار شود و بهتر است که در هر جلسه یک یا دو دستور کار اساسی مطرح شود.

استاندار همدان در ادامه از تشکیل بنیادی به نام سردار شهید همدانی خبر داد و افزود: برای ایجاد این بنیاد هرگونه کمک مورد نیاز را ارائه خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهید همدانی الگو و افتخاری است که علاوه بر همدان کل کشور به این الگو افتخار می‌کنند، افزود: سیاستگذاری در جلسات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت باید به گونه‎ای باشد که برخی مسائل به آن آسیب نزند.

نیکبخت با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی شهدا را به نفع خود مصادره کند، زیرا شهدا متعلق به همه مردم هستند، افزود: نباید اجازه داد قداست شهدا با آلوده شدن به مسائل سیاسی آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد و قداست و اهمیت آن برای مردم گفته شود، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مهمی است که بر عهده مسؤولان قرار دارد.

استاندار همدان در ادامه در خصوص تأیید تصمیم‌ها و مصوبات جلسه شورای فرهنگ ترویج و ایثار و شهادت از مرکز، بیان کرد: این موضوع خلاف تمرکززدایی است و این جالب نیست که اگر مصوبه‌ای در استان طرح می شود در به تهران برای گرفتن تأییدیه برود و من این مسأله را بر نمی‌تابم.

وی با تأکید بر اینکه جلسات فرهنگ ایثار و شهادت زیرمجموعه کارگروه اجتماعی نباید آسیب ببیند، بلکه باید تقویت شود و به این شورا می‎تواند کمک کند، افزود: در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید برای اشتغال مسکن و سایر نیازها خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سیاستگذاری شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه سیاستگذاری‌هایی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید قابل اجرا باشد، ادامه داد: نباید سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها انجام شود ولی اجرایی نشود و به حال خود رها شود.

وی افزود: برخی مردمی که فکر آنها خالص نیست می‌گویند همه امکانات در اختیار شهدا، جانبازان و ایثارگران است پس اگر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها گرفته شود، اما اجرایی نشود همان مردم می‌گویند به خانواده شهدا رسیدگی شد در حالی که آن سیاستگذاری هنوز اجرایی نشده است.

استاندار همدان در ادامه در خصوص برگزاری یادواره شهدا، بیان کرد: نباید اجازه داد یادواره شهدا با مسائل سیاسی و جناحی و... آلوده شود و باید از این موضوع جلوگیری شود.

وی بر ضرورت برگزاری یادواره شهدا تأکید کرد و افزود: بهتر است یادواره شهدا به صورت مردمی برگزار شود، زیرا مردم بهتر عزت شهدا را درک می‌کنند.

نیکبخت برگزاری یادواره جمعی برای شهدای مدافع حرم پیش از آغاز فصل زمستان را خواستار شد و با تأکید بر اینکه هر ماه باید آمار مدیرانی که از خانواده شهدا دیدار کرده‌اند به بنده ارائه شود، افزود: بارها تأکید کرده‌ام که مدیران از خانواده شهدا دیدار کنند و باید بدانیم که مدیران به خانواده شهدا و جانبازان سر می‌زنند یا این کار را نمی‌کنند.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: یکی از ابرازهای خدمتگزاری به خانواده شهدا و جانبازان این است که با دیدار آنها بگوییم فداکاری‌ها و ایثار شما را فراموش نکرده‌ایم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار