مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 18:07   |   کد مطلب: 18208
دبیر ستاد مردمی اعتکاف در همدان خبر داد
دوم تیرماه آغاز ثبت‌‌نام مراسم اعتکاف رمضان در همدان
دبیر ستاد مردمی اعتکاف در همدان گفت: ثبت‌نام اعتکاف ماه رمضان در روزهای دوم، سوم و چهارم تیرماه مصادف با 16، 17 و 18 رمضان است که علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

به گزارش صدای دانشجو، مهدی صلواتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ثبت نام اعتکاف رمضان در روزهای دوم، سوم و چهارم تیرماه مصادف با 16، 17 و 18 رمضان انجام می‎شود که علاقه‎مندان می توانند صبح‎ها از ساعت 10:30 تا 12:30 و عصرها از ساعت 17:30 تا 19:30 اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در مسجد جامع سه دوره اعتکاف تا پایان ماه رمضان برپا می‌شود، گفت: در شهرستان همدان مسجد علی‌آباد فرهنگیان، مسجد بنی‌فاطمه شهرک بهشتی، مسجد جورقان، مسجد مریانج و مسجد روستای یکن‌آباد برای یک دوره آمادگی خود را برای میزبانی از معتکفان اعلام کرده‌اند.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف در همدان با بیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف در اسدآباد، تویسرکان و فامنین نیز پیگیری می‎شود، افزود: در ملایر سه مسجد، در نهاوند و کبودراهنگ دو مسجد، در رزن یک مسجد و در کهنوش تویسرکان یک مسجد آماده برپایی مراسم اعتکاف است.

این مسؤول به برنامه‌های اعتکاف رمضان اشاره کرد و افزود: محافل انس با قرآن، جزءخوانی، ختم صلوات و ختم قرآن، پاسخ به احکام شرعی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و مهدویت از مباحثی است که در اعتکاف رمضان مد نظر قرار دارد.

صلواتیان از تشکیل غرفه مدافعان حرم در قسمت خواهران خبر داد و افزود: از خانواده‎های مدافعان حرم نیز دعوت شده است تا در این مراسم معنوی حضور یابند.

وی تصریح کرد: کمک‎هایی هم برای جبهه مقاومت در حاشیه مراسم اعتکاف جمع‎آوری خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف در همدان با بیان اینکه حضور 3 هزار و 500 تا 4 هزار معتکف پیش‎بینی شده است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی با تعلل در ترمیم و بازسازی بخشی از مسجد جامع، اعتکاف را از ثبت نام 3 هزار نفر از علاقمندان محروم کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش مهمی از مسجد جامع در دست تعمیر است و از نظر زیرساختی نیز با مشکل مواجه شده که می‌طلبد هرچه زودتر ساماندهی شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار