مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 19:14   |   کد مطلب: 18209
مسؤول بسیج اساتید همدان خبر داد
عضویت 1200 نفر در سازمان بسیج اساتید همدان
مسؤول بسیج اساتید همدان از برگزاری نشست اعضای بسیج اساتید استان خبر داد و گفت: بسیج اساتید ضمن بهره‌گیری از ظرفیت بیش از یک‎هزار عضو هیأت علمی عضو این سازمان، پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز در برنامه دارد.

به گزارش صدای دانشجو، علی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تبریک فرارسیدن روز بسیج اساتید،‌ اظهار کرد: در روز بسیج اساتید سازمان بسیج اساتید کشور و سازمان‌های تابعه استان‌ها برنامه‌هایی برای مرور اهداف پیش رو، مراحل سپری شده و برنامه‌های نیازمند بازنگری را در دستور کار دارند.

وی با اشاره به برنامه نشست اعضای بسیج اساتید در استان،‌ گفت: 31 خردادماه نشستی با اعضای بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه فرهنگیان با سخنرانی علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

مسؤول بسیج اساتید همدان بیان کرد: در این نشست برنامه‌های پیش روی بسیج اساتید، اهداف بسیج اساتید و برنامه‌های انجام شده در بسیج اساتید مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نگاهی نیز به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با دانشگاهیان و مطالبات معظم‌له از قشر دانشگاهی خواهیم داشت.

طاهری یکی از محورهای نشست بسیج اساتید را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بسیج اساتید ضمن بهره‌گیری از ظرفیت بیش از یک‎هزار عضو هیأت علمی عضو این سازمان، پیگیری اقتصاد مقاومتی را نیز در برنامه دارد.

وی با بیان اینکه چهار کمیته در این سازمان برای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، تصریح کرد: کمیته‌های چهارگانه بر مبنای قرارگاه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و رسالت آنها بررسی و تبیین مسائل،‌ شناسایی موانع و ارائه راهکار‌های اقتصاد مقاومتی در برش استانی است.

مسؤول بسیج اساتید همدان ادامه داد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف استان با زمینه‌های تخصصی مطالب را در حوزه اقتصاد مقاومتی در کمیته‌های چهارگانه بررسی خواهند کرد و برآیند علمی کار را به مسؤولان اجرایی استان و حتی در سطح ملی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید، وظیفه حراست از دستاوردهای انقلاب را به عهده دارد، گفت: از آنجا که بسیج اساتید از ظرفیت و ویژگی علمی بالایی برخوردار است باید از لحاظ ارتقای علمی برابر سند چشم انداز به عنوان یک مجموعه توانمند تلاش کند.

طاهری یادآور شد: سازمان بسیج اساتید باید در راه رسیدن به اهداف والایی که از حیث علمی و تخصصی در چشم انداز برای نظام دیده شده عمل کند و در رسیدن به اهداف بلند نظام قدم‌های مهمی بردارد.

وی با بیان اینکه رسالت بسیج از ابتدا انجام کار‌های زمین مانده بوده است، تصریح کرد: در همین راستا به کار‌های زمین مانده با برش استانی و با رویکرد ملی می‌پردازیم.

مسؤول بسیج اساتید همدان با دعوت از صاحبنظران، متخصصان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی استان برای فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف بلند نظام به عنوان مقدمه‌ای برای تمدن نوین اسلامی کمک کنیم.

وی بیان کرد: قریب به یک‎هزار و 200 نفر از مجموعه دانشگاه‌های استان در سازمان بسیج اساتید عضویت دارند که در 60 حلقه صالحین سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار