مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 19:26   |   کد مطلب: 18213
رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس با بیان اینکه تهدید و حملات داعش علیه مسیحیان شرق توطئه صهیونیستی برای کوچاندن آنها به سوی اروپاست، گفت: مسیحیان قدس در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست از هویت فلسطینی خود دفاع می‌کنند.

به گزارش صدای دانشجو، «مِطْران عطاالله حنا»، رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل به دنبال نابودی میراث، فرهنگ، تمدن و روح دینی، انسانی و ملی بیت المقدس است.

وی افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس مربوط به شرایط فعلی  نمی‌شود و ده‌ها سال است که همه زندگی ملت فلسطین در معرض حملات اشغالگران قرار دارد.

رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای تحکیم سیطره خود بر قدس در صورت ناکارآمدی همه گزینه‎های خود طی سال‌های اخیر به تخریب غیرقانونی منازل فلسطینی‎ها آن هم به بهانه‎های واهی اقدام کرده است.

عطا الله حنا گفت: در مرحله بعد مقامات صهیونیستی، استراتژی جایگزین نمودن خانواده‎های یهودی را به جای فلسطینی‎ها به اجرا گذاشته تا بتوانند در جنگ جمعیتی دست برتر را داشته باشند.

وی افزود: اما دفاع فلسطینیان قدس از شهر و دیار خود و مقدسات اسلامی و مسیحی آن اشغالگران را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارد.

عطاالله حنا تاکید کرد: اسرائیل هر اندازه علیه مقدسات فلسطینیان توطئه کند قدس پایتخت معنوی همه شرافتمندان خواهد بود و با هیچ فریبی از آن صرف نظر نمی‌کنیم.

رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس گفت: تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل همه فلسطینیان قدس اعم از مسیحیان را در برمی گیرد این اشغالگران حتی با قصه‌های خیالی و تحریف تاریخ به دنبال نابودی هویت فلسطین و جایگزینی آن با یهودیان هستند.

وی افزود: حوادث کنونی در کشورهای عربی نیز بخشی از نقشه استعمارگران برای ایجاد فتنه طائفه‌ای و مذهبی برای نابودی منطقه است.

«عطا الله حنا»، داعش و برادران تروریست آن را پروژه آمریکا و اسرائیل تحت حمایت مالی کشورهای عربی توصیف و تاکید کرد: رژیم‌هایی عربی برای حفظ تاج و تخت خود در نقشه تجزیه منطقه ایفای نقش کرده و برای نابودی قضیه فلسطین خدمت مجانی می‌کنند .

رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس تاکید کرد: حمله به ارتش سوریه دروازه نابودی قضیه فلسطین است و آنهایی که برای نابودی سوریه توطئه کرده‌اند می‌خواهند فلسطین را نابود کنند.

وی توطئه علیه فلسطین و سوریه را مشترک خواند و گفت: مقاومت ارتش سوریه طی پنج سال اخیر تاکنون به منظور حفظ دژ مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه است تا مساله فلسطین همچنان زنده بماند.

عطا الله حنا تاکید کرد: ربودن و به قتل رساندن مسیحیان در سوریه و از بین بردن مراکز مقدس و عبادی اینان در چارچوب توطئه کوچاندن پیروان دین آسمانی مسیحیت در شرق به سوی کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد که البته همه کشورهای غربی و سران صهیونیستی در پس این نقشه شوم قرار دارند.

رئیس اسقف‌های ارتدوکس روم در بیت المقدس تاکید کرد جامعه بین الملل همه آنچه را که تکفیری‌ها در حق مسیحیان مرتکب می‌شوند، ملاحظه می‌کنند و واکنشی نشان ندادند، تکفیری‌هایی که اصلا و ابدا هیچ ارتباطی هم با قرآن کریم و اسلام ندارند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به دین مسیحیت در شرق و همچنین زندگی مشترک و اعتقاداتشان مبنی بر گفت‌وگوی ادیان ضربه وارد کنند، به پیروان ادیان و مذاهب دیگر که آنان نیز به گفت‌وگوی ادیان اعتقاد دارند، هجوم می‌آورند، بنابراین مسیحیان و مسلمانان خواه شیعیان و اهل تسنن را به قتل می‌رسانند.

عطا الله حنا گفت:ما مسیحیان فلسطین نیز به رغم همه چالش‌های بزرگ و دشواری که با آن روبرو هستیم دست از هویت فلسطینی خود نکشیده و برای رسیدن به آزادی و ثبات در خاک فلسطین مبارزه می‌کنیم و می‌گوییم که ملت فلسطین طائفه واحدی هستند و دین آنها را از هم جدا نکرده و نخواهد کرد.

گروهک تکفیری داعش سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای مسیحیان قدس را کافر توصیف و آنها را تهدید به سر بردین کرده بود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار