مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 19:29   |   کد مطلب: 18215
گروه‌های مسلح وابسته به عربستان با حمله به مواضع داعش در قلمون شرقی و صحرای سوریه مخالفت خود را با پیوستن به نیروهای دموکراتیک سوریه (کُردها) در جنگ علیه داعش نشان دادند.

منابع سوری به خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه خبر دادند، گروه‌های شبه نظامی پس از درگیری‌های شدید با داعش در منطقه «زبیده» در قلمون شرقی ریف دمشق آنجا را تحت سیطره خود گرفتند.

گروه‌های مسلح موسوم به «احمد العبدو»، «جیش اسود الشرقیه» و «جیش تحریر الشام» حمله مشترکی را به مواضع داعش در قلمون شرقی ترتیب دادند تا این گروهک تروریستی به سوی مناطق جبل الضبعه و منطقه المحسا در سمت ریف شرقی حمص عقب‌نشینی کنند جایی که هنوز درگیری‌ها ادامه دارد.

این منابع گفتند: شبه نظامیان مذکور همچنین به همراه شبه نظامیان «جیش الصنادید» عملیات گسترده‌ای را به مواضع داعش در منطقه «الوعره» در صحرای سوریه در شرق دمشق ترتیب دادند و چند مسیری را که مناطق قلمون شرقی را به الوعره متصل می‌کند تحت سیطره خود گرفتند.

شبه نظامیان در قلمون شرقی ائتلافی را تحت عنوان اتاق عملیات قلمون شرقی علیه داعش تشکیل داده‌اند اما این برای اولین بار است که گروه «جیش تحریر الشام» هم علیه داعش در این منطقه وارد عمل شده است.

شبه نظامیان اسود الشرقیه که مورد حمایت رژیم آل سعود و مرتبط با شبه نظامیان جیش الاسلام به سرکردگی «ابوهمام البویضانی»، تروریست معروف هستند چندین موضع گروه «ارتش سوریه جدید» را نزدیکی مرزهای اردن هدف گرفتند که با عقب نشینی این گروه به داخل خاک اردن همراه بود.

این در حالی است که این گروه‌های شبه نظامی همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه در حملات مشترک تحت نظارت آمریکا به مواضع داعش در ریف جنوبی دیر الزور را رد و تلاش کردند خودشان یکی از گزینه‌های ائتلاف آمریکایی در مبارزه با داعش در مناطق صحرایی سوریه باشند.

به نظر می‌رسد رژیم آل سعود شبه نظامیان وابسته به خود را برای حمله به مواضع داعش در عمق قلمون شرقی و مناطق صحرایی تحریک کرده تا این گروهک تروریستی به سمت ریف شرقی حمص عقب نشینی کند و در آنجا با فشار بر یگان‌های ارتش سوریه مانع عملیات آنها در صحرای سوریه شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار