مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. آبان 1396 - 17:47   |   کد مطلب: 22981
ژئوپولیتیسین ایرانی و کارشناس ژئوپولیتیک خاورمیانه با اشاره به شکست نقشه دولت اسلامی عراق و شام گفت: داعش در عراق و سوریه به پایان خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار عصر زنجان، به همه پرسی انجام شده در اقلیم کردستان اشاره و اظهار داشت: اقلیم کردستان عراق یک خودمختاری بوده و یک کشور مستقل نیست.

وی ابراز کرد: خود مختاری اقلیم کردستان عراق به آنها اجازه می‌دهد که همه پرسی در هر زمینه‌ای را پیگیری کنند و اگر این همه پرسی مطابق قانون اساسی فدرال و اجازه دولت نباشد غیر قانونی است.

ژئوپولیتیسین ایرانی و کارشناس ژئوپولیتیک خاورمیانه با اشاره به اینکه مسعود بارزانی رهبر و رئیس اقلیم کردستان دست به یک اقدام کاملاً خلاف قانون زده است، عنوان داشت: هر نتیجه‌ای که از این همه پرسی غیرقانونی حاصل شود به اجرا درآید به این معنی خواهد بود که خود اقلیم کردستان عراق عملاً و قانوناً از دولت عراق دعوت کرده‌اند که به اقلیم کردستان حمله کند و آثار همه پرسی غیرقانونی را از بین ببرد.

مجتهد زاده تصریح کرد: کشورهای همسایه عراق نیز از اجرای همه پرسی در اقلیم کردستان تاثیرهای وحشتناکی می‌گیرند که به خود حق می‌دهند در سرکوب کردن یاغی گری‌های غیر قانونی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه همه پرسی غیرقانونی در اقلیم کردستان عراق پیش بینی شده بود، افزود: این همه پرسی با وضعیتی که رئیس و رهبر کردستان عراق دارد منجر به  شعله ور شدن خاکستر شده و ما زبانه کشیدن اولین شعله‌ها را شاهد هستیم.

ژئوپولیتیسین ایرانی و کارشناس ژئوپولیتیک خاورمیانه با اشاره به اینکه بارزانی رئیس و رهبر اقلیم کردستان به اخطارهای مکرر دولت عراق گوش نمی‌دهد، ادامه داد: اگر لشکرغیر قانونی اقلیم کردستان توانسته  کرکوک یا شهر دیگری را از داعش پس بگیرند به این معنی نیست که به نام خود اقلیم کردستان به ثبت برساند چرا که  خاک کشور عراق است که پس گرفته شده است.

مجتهدزاده با بیان اینکه  اقلیم خود مختار عراق جزو کشور عراق و تابع قوانین کشور عراق است، اضافه کرد: سرزمین‌های پس گرفته شده برای دولت عراق است و طبیعی است که عراق هم سرزمینهای خود را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ سیاسی کشور ما تمایل عجیبی به ناشناخته‌ها و ابهامات وجود دارد، خاطرنشان ساخت: گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و شام  نابود شد در حقیقیت دولت اسلامی عراق و شام به پایان رسید.

ژئوپولیتیسین ایرانی و کارشناس ژئوپولیتیک خاورمیانه با اشاره به اینکه گروه تروریستی و تکفیری داعش تربیت شده آل سعود و پاکستان است، تاکید کرد: عربستان سعودی پول داد و این گروه  درمدرسه‌های وهابی گری پاکستان تربیت شده و به عنوان داعش شکل گرفت.

 مجتهد زاده با بیان اینکه عربستان سعودی مسئول اصلی ایجاد داعش، القاعده و طالبان است و این کار را با کمک پاکستان انجام می‌دهد، یادآور شد: دولت جدید عربستان  یک دولت متعصب، وهابی و ضد شیعه است و با هدف رشیه کردن تشیع در تمام جهان کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام /چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار